• امروز : دوشنبه - ۱ بهمن - ۱۴۰۳

آخرین خبرها

کشاورزان نیازمند حمایت ها و توجه بیشتری هستند / آتش بس یک پیروزی برای مقاومت و فاجعه ملی برای اسرائیل بود آتش بس در غزه از واقعیت تا حقیقت! پایان سه روز اعتکاف در مساجد/ استقبال بیش از ۲۵۰ نفر از برنامه معنوی اعتکاف در لالی حضور مسئولان در منطقه محروم تلوک اسنکی/از ویزیت رایگان تا توزیع برخی اقلام مورد نیاز عشایر + تصاویر رودکی، فردوسی، حافظ و سعدی متعلق به زبان فارسی هستندنه فقط ایران یا تاجیکستان ۹۰ کیلومتر شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی در محورهای شهرستان لالی اجرا شد + عکس پیگیری برای سند رسمی شهرک صنعتی شهرستان پس از ۱۵ سال / کار ساخت تعدادی واحد تولیدی آغاز شده است رونمایی از کتاب عکس «ولات» اثری جدید از محمدرضا حاجی پور مستند جدید شهدای ۲۱ دی؛ روایتی هنری با ساختاری متفاوت آبیاری زمین های دشت لالی به زودی به بهره برداری می رسد / مردم ما در طول تاریخ به اسلام و اهل بیت علاقه مند بوده اند سالروز قیام مردم سلحشور لالی در ۲۱دی باید با نگاه ویژه تری دنبال شود قیام ۲۱ دی ماه ۵۷ و شرح وقایع آن / روزی خونین در تاریخ مردم شهرستان لالی + عکس برگزاری یادواره شهدای ۲۱دی ماه ۵۷ و سالگرد شهادت سردار سلیمانی در شهرستان لالی تبعات افزایش قیمت دلار/اگرتحریم‌ها ادامه دار وفروش نفت مختل شود چه رخ می دهد؟ برخی دزدهستند وتحت عناوین مختلف انتظاردارند امام جمعه با آن ها برخوردنکند/مبارزه با دزدها و غارتگران بیت المال جزء اولویت های ماست جشن های آغاز سال ۲۰۲۵ میلادی در جهان پیگیری ثبت لالی به عنوان شهر دست بافت‌های عشایری در دستور کار قرار خواهد گرفت باید از تمام ظرفیت ها در جهت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در لالی استفاده کنیم سالار جمالپور به عنوان مدیر جدید بنیاد مسکن شهرستان لالی معارفه شد + تصاویر نقش استراتژی‌های توسعه‌ای در پیشرفت خوزستان با تأکید بر وفاق اقوام در حوزه مسئولیتهای اجتماعی کسی از پتروشیمی مسجدسلیمان راضی نیست/اولویت دولت باید رسیدگی به مسائل معیشتی و اقتصادی باشد مراسم معارفه اولین شهردار رسمی شهر تراز در فرمانداری لالی برگزار شد + عکس زندگی در دهستان زیبای احمد فداله تجلیل و تقدیر از بانوان شاغل در ستاد شبکه و بیمارستان امید لالی بمناسبت روز زن+عکس بررسی سند چشم انداز فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان لالی با محوریت بخش کشاورزی دیدار سرپرست فرمانداری شهرستان لالی با مدیر کل بهزیستی استان خوزستان بازدید سرزده سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی اهواز از بیمارستان امید لالی + تصاویر افسانه شب یلدا؛ روایتی از جدال نور و تاریکی ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران با حضور ویژه بانوان دولت برای مشکلات مردم برنامه ریزی کند/اگر تجملات در زندگی کم شود ارتباطات و صمیمیت ها هم بیشتر می شود تصادف در جاده لالی به مسجدسلیمان، پنج مصدوم برجا گذاشت برگزاری پویش درختکاری در سایه مادر با حضور مسئولین و مردم شهرستان لالی + عکس جلسه ستادبازآفرینی شهری شهرهای مسجدسلیمان، اندیکا، لالی وهفتکل برگزار شد+عکس به دنبال ارتقاء سرمایه گذاری و تسهیل کارآفرینی هستیم / احداث کارخانه سرم سازی و راه اندازی مجدد کارخانه تولید آب معدنی در حال پیگیری است توسعه شبکه برق و روشنایی ۱۲ نقطه روستایی در بخش حتی و مرکزی شهرستان لالی جاده مرگ، توصیف کاملی از وضعیت سالیان اخیر محور ترانزیتی شوشتر به دزفول است دستگیری تخریب‌گر منابع طبیعی در ایذه عواقب یک اظهار نظر جنجالی/دادستان یاسوج علیه نماینده ماهشهر اعلام جرم کرد اجرای بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه های عمرانی در مناطق عشایری شهرستان لالی تیم کشتی شهرداری مسجدسلیمان با اقتدار قهرمان لیگ برتر کشتی کشور شد چرا رودخانه آمازون «پل» ندارد؟ اردوی جهادی گروه پزشکی شهید غلامرضا بامدی در منطقه آرپناه شهرستان لالی + تصاویر معاون کمیته امداد خوزستان در مناطق محروم لالی/اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان عشایری + تصاویر آلودگی هوا درخوزستان وشهرهایی که همچنان ایستگاه سنجش کیفیت هوا ندارند نخستین شهردار رسمی تراز منصوب شد / عزت اله مهری بابادی با حکم استاندار شهردار شهر جدید تِراز در لالی شد ساختمان حسینیه شهدای گمنام در شهرستان لالی پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است فرمانده اسبق سپاه لالی، مسئول معاونت عملیات سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان شد افتتاح مرکز یادگیری محلی نهضت سوادآموزی شهید باهنر آموزش و پرورش شهرستان لالی بازدید استاندار از مناطق زلزله‌ زده در مسجدسلیمان و هفتکل/احتمال حضور رئیس جمهور در منطقه ۱۵ مصدوم پس از ۱۲ زمین لرزه در خوزستان / اعزام تیم های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله زده/تخریب ۳۳ خانه در گلگیر مسجدسلیمان

شعر / غریب خواندن و گُنگ مُردَن

  • 11 مرداد 1402 - 20:39
شعر / غریب خواندن و گُنگ مُردَن
شاهرضا بابادی را می توان از شاعران توانمند شعر نو گویشی در سطح کشور به شمار آورد که اشعار زیبای وی در کتاب های شعر وی به انتشار در آمده که موسیقی های محلی فراوانی از روی آثار وی ساخته شده است . از کتاب های این شاعر می توان به کتاب بر گور آخرین شاعر جهان اشاره کرد

از عشق –

و به گفتِ تو بوده

که این همه سال

خاکواره گشته ام کِنارِ این راهِ مُرده !

] یعنی که ،بیایی وُ –                     

           سایه باشی بر سَرِ افسونی اَم ! [

وبه لطفِ تو بوده

که این روزها

آسان تراز همه سال های تجرّد و اَندُهانِ کهنه اَم

ـ در هَمپر سگیِ خویش  ـ

عشق را بابِ دلِ سوگوارِ خود / معنا می کنم .

ماه گُل !

آن گونه که تو می گفتی

عشق ،تنها –

نه هَمخُفتگی به سایه کبوده بود !

نَه هَمکِناری تا فرجا مین روز !

یعنی که من ،

سَر خطّ ِ گفت و لُطفت در چنگ

هم از پَرچینِ همخُفتگی گذشتم وُ-

هم از ولایت بوس  و  کِنار  !

و حالا :- دل وُ دماغَ م سرشار از بُویِ جنون وُ مرگ

و پندارم از عشق ، تنها : ـ

رنگی ست از یک سَفر !

من

با تو / می مردم وُ زنده می گشتم ،امّا ـ

بی تو  ] با عشق [

 آوارگی نو شم وُ جان فراموش ،

می گذرم از هفت شهرِ هوش !

ماه گُل !

من ،در پس پشتِ شب هایِ گریه وُ سپیده هایِ انتظار

عشق را :هجرتی دیدم از ولایتِ جان !

و عشق

هر معنای دیگری هم داشته باشد ،

باز ، چیزی ست در همین حدود !

مثلاً :-

عشق یعنی : وقتی گیسوانت دسته نمی شوند !

عشق یعنی : وقتی پای دل در گِل نا علاجی بماند !

عشق یعنی : رَدِّ پای یک پَری بر اطلس نیلیِ چشم !

یعنی : گُل کردنِ مهربانی های نابهنگام

ـ یا نابهنگام گُل کردنِ مهربانی ها ـ

یعنی :

قاب گرفتن پیرهنِ سُرخ یوسف !

عشق یعنی : وقتی حنجره بلرزد ودل بریزد!

عشق یعنی :

از زبان ماندن وُ / از خاک بالا شدن !

و حتّی / پیر شدن از شوق مرگ !

عشق یعنی :

خفتن میان خاکسترِ ققنوسی !

یعنی : هزار وُ یک شَبِ وَرَم کرده به زنجره هایِ چشم ـ

و هیچ پرسشی نگشتن در گَلُوت !

ماه گل!

آن گونه که بر من رفت

عشق یعنی :

هی دلت بخواهد عزیزت را گفته باشی « دوستت دارم » ! ـ

امّا ،زبانت نچرخد وُ / اهل گفتن نباشی !

هی دلت بخواهد بگویی : ـ

دوستت دارم / تا پگاهِ محشر ! ـ

] از جنوبی ترین زوایه ی  علف هایِ سوخته

                                              تا ابری ترین آسمان شمالَ ش ![

دوستت دارم – اندازه همه لب های گزیده اهل حسرت به قیامت !

] یعنی که ؛ ـ

هی دلت بخواهد بگویی : پَسِ پای تو

جان تلخم را / گره می زنم به جان خفته ی  این راه

و خَم به اَبرو نمی آرم ز انتظار

تا آنسویِ گذرگاهِ صراط ! ـ

                                                 امّا / نتوانی ![

عشق یعنی  : ـ

اوّلش ، دلبخواه / جبین به سجده نهی پیش پاش ،

امّا بعد : ـ

هی به تو بگویند برخیز !/ لیک ، نتوانی ز جان !

] یعنی : ـ

اوّلش ،گمان کنی چهل سالِ خدا

ندامتِ یکشبِ هَمخفُتگی رهات نمی کند!

امّا بعد : ـ

چهل هزاره بر تو بگذرد

و باز ـ

ببینی : تا سپیده / چند « وارگِه »  باقی ست !

                              و فرصت هیچ اندُهانی هم نیست ![

اوّلش به هوای یک کامِ شیرین

دشتی از ریواس / کُور کُنَد دو چشم تو

امّا بعد : ـ

 هفت کوهِ سیاه / قامت فرازد مابَینِ تو و یک ریواس!

اوّلش ـ

نقشی از یک پَریِ غریب و مَلُول / پیش رُوت ،

خویش را می گویی : به اوّلین منزل ایمن که برسم ،

این معصومِ آواره را / می سپارم وُ-

                                                   کوتاه می کنم راه خویش !

 امّا بعد : ـ

هفت منزل پیش رُوت – هر یک ایمن تر از دیگر –

و تازه ،می بینی / این همه راه ،

آنچه بر دستهات آورده ای –

                                           نعشِ مرده جان خویش بود و بس !

و تازه می بینی ؛ ـ

 شوق سفر / از رغبتِ رجعت فزون ترست !

و به یاد آنهمه گریه ها برای غربتِ یک پَریِ آواره ـ

تازه می فهمی : این / خود تویی که تندیس نا مُرادی هایِ عالَم شده ای !

عشق یعنی : شبی ، دعا کنی –

] از همه دارِ دنیا / لیلا نَه ! شیرین نَه ! زلیخا و عذرا هم نَه ![

یک شب – فقط یک شب – همخوابِ پَریِ مسافری باشی ،-

که هَمبُوی غریب ترین گُلِ سُوری ست !

امّا بعد :-

روا نداری ،

که عصمتِ فَراق وُ  نکهتِ خیالش را حتّی –

                                                با همه آفاق تهی سواد کنی !

عشق یعنی :-

خودت هم خوب خوب بدانی

این / مَلمَلِ جانِ تُست

که گُر گرفته به صاعقه ی  فراق !/ امّا –

هی بپرسی از اهالیِ  ولایتِ احساس :-

 این بُوی شرجی / از کدام برهوتِ خداست !؟

عشق یعنی : ـ

شب یلدا باشد

دستار هم بگشایی

زیر جوشِ باران هم ایستاده باشی

باز امّا –

خدا را بگیری به مؤاخذه : ـ

                               درین برزخِ قحطیِ گریه هایِ زلال

                               بارانَ ت را از  کی دریغ می کنی !؟

یعنی : دی ماه باشد / برف هم گُرّانه ببارد

و تو ـ 

راضی باشی ،بمیری از پَرسه هایِ تنها گردیِ شبانه اَت

و باز ،

راضی باشی ،یَخواره شَوی / در تهی ترین کوچه شهری غریب ،

امّا – باز نگردی به خانه یی / که می دانی دیگر ـ

                                 چشمی در آستانه اش انتظارت نمی کَشد !

یعنی :-

هی پا کج کنی ،

بروی تا روبروی همان خانه که ـ از همه دار دنیا ـ

                                             هنوز هم به چشم تو ، عزیزترست

اما بعد :-

بِجُنبد به خاطرت

هی دل غافل !

مگر به همان برف اوّل –

خانه رُفت و رُونَشد زِ کَس !؟

مگر آن پَریِ بازیگوش

-که بر پنچره مه گرفته این خانه / پنجِ وارونه می کشید –

جامه دانِ سفری اَش را /پیشِ چشمِ خودت نبست !؟

مگر وقتی نگاهِ تو جانبِ تندیس ننه برفی بود ،

بی گاه و بی خبر –

                               در غفلت نگاه تو نرفت !؟

عشق یعنی :آنقدر غریب عاشقی کنی

که تا صد قیامت / اولاد بر اولاد رسولانِ عشق

یک ترانه ات را هم معنا نکنند !

یعنی :-

آنقدر مبهم بخوانی وُ غریب – امّا زیبا –

آنقدر یک خطّ در میان –

عزیزت را صِدا زنی ] جامه دران وُ ناشکیب / امّا زیر لب ![

و هی دلت بخواهد ،

اوّلین کسی باشی که برای «شیرینَ»ت مُرده ای

امّا بعد :-

ببینی : لابه لایِ شَرمِ خودت –

آنقدر گُنگ مُرده یی – که به خوابِ خدا هم نیامده !

عشق یعنی : برخیزی به غیض ،

تمام یادگارهای عزیزت را –

بریزی وسط کوچه !

امّا باز :-

ببینی : این / عزیز تست ،که شاخ به شاخِ هر ستاره

و شانه به شانه ماه –

                                   لایِ مژگان تو خفته ست !

یعنی :-

کُورترین مردمانِ ولایتِ بوسُ و کنار هم

از کِنارت که بگذرند ،

بگویند : تو / یادگارِ سال های دورِ قحطیِ عشق و تَرانِه ای !

یعنی :-

اگر به جای « دختر چشم آبی مزدا[۱]»

هزار و یکی مریم باکِره

سبوسبو گُلخنده

وشانه مخملِ آب را هم تعارفَ ت

و حتّی ، بگو عریان تر از ماه / خویش را حَلالِ تو کنند

باز –

ساغرِ ارغوانیِ آن پَری آواره هفت دریا

هر شوق و ذوقی را که بجنبد به خاطرت

زهرِ هِلاهِل کند به رؤیای تو !

یعنی :-

حرمان و حرام عروسِ رؤیایِ ترا

رقعه هیچ مُفتی [۲] و اعظمی –

نه به سامان تواند کرد و نه حلال !

عشق یعنی :-

ترانه ها در کف

کفن بر شانه

دورِ دنیا را بِدَوی / و باز –

برگردی  وُ / بایستی روبروی همان خانه که می شناسی

و تازه ،-

بی هیچ ملالی بگویی : اینِ حوالی

به آن نشانه ها که شیرینَ م از باغِ کبوده می داد –

                                                   چقدرها شباهت دارد !

یعنی :-

هی دلت بخواهد / پسِ پایِ عزیزت

ـ به جای گریه ـ

ـ بزنی زیر آواز !

ـ امّا بعد : ـ

نهیب بزنی به خویش

که لابه لایِ زادن و مردن –

حیاء هم خوب چیزی ست .

] یعنی : با چشمی پُر از حیاء وُ گلویی پُرِ حوصله –

                             خاموش ترین کو چه ها را / قُرق نگاهت کنی ![

عشق یعنی :-

پُرتاپُرِ گوشَ ت ،صدایِ « هی گُل هی گُلِ »دلت باشد

و باز بگویی :-

                       این آواز قهوه ای

                       از گلویِ خاکسترینِ چه بی نوایی ست !؟

عشق یعنی :-

پسین باشد وُ / هی گیسوانِ شبرنگیِ عزیزت را –

رُو به خانه خدا شانه زنی

امّا/ هنوز ،دست نبرده به بلورِ گلویش

چشم بگشایی و ببینی :-

هزار سال است

که رُو به خانه خدا / خواب می بینی ،

و هنوز هم –

در خلوت ترین زاویه از بالِ دریا خفته یی !

] یعنی :اوّلش –

یک دست مهربان – ساده تر ازسار /سبزتر از سَروْ –

هزار سال / خوابت کند بر نَرمْنای سینه –

                                         میانِ دوپستان نگاهبان بیقرار رُود

                                                         ـ دخترِ چشم آبی مزدا ـ

امّا بعد : به تاوانِ یک نگاه نا سپاس

و فقط / از سر یک گمانِ ناصوابِ تو

ـ آن هم در جُوشِ خوابِ هزاره اَت –

بُوی تندتر از نعنای گیسوانِ حناییِ گُلَت ،

گرمای خواب را 

هزار سال / دور کند از چشم زنجیری اَت !

و دیگر هم

تا خدا خدایی می کند وُ گُلَت بَد شوخ وشنگی ،

خواب / کُلونِ چشمت را

                                       نکوبَد که نَکوبد![

عشق یعنی : بیست و یکم ماه باشد

با هزار گلویِ وَرَم کرده – در تنگنای یک پَسینِ شرجی –

سر چهار راهِ لامکان هم ایستاده باشی

آنوقت :-

پیش که خودِ تو / گُونه تَرکنی به یکی دو بیت دُندالِ گَرم

ـ از صدای برشته آوازها که در دل می خوانی ـ

                                                     عا لَمی مایل شود به مرگ !

] یعنی که :-

سر خطّ رستگاری اَت / آویز شبی دیجور

تو امّا –

کافر نَشوی وُ / تخت سلیمان را هم ،

                               سودا نکنی با آیه یی از شبِ بیست وُ یکم ![

یعنی :-

هی بگویی : خُب / دو رکعت نماز که به یک دهان آوازِ ناغافل شکسته نمی شود !

امّا بعد ، ببینی : ـ

از اوّل تا آخر

همه نمازت شده آواز !

عشق یعنی :-

به تو بگویند : از بلندترین سوره ها / ترتیلی سَر بِده !

و تو –

دفتر شعرت را بگشایی

همان غزلی را بخوانی / که به گاهِ نافله خلوت ترین شبت

ـ پای پیر ترین پَرزین «مال » ـ

برای بی کسیِ خویش و خواهش هایِ بی هوا خواهِ مُرده دلت –

                                                                                 گریسته بودی !

یعنی :-

ترا بگویند : شاعرِ بی قبیله ! قبله اَت کجاست !؟

و تو

خُنک ترین سمت نارنجی را نشان دهی ،

که به روزگاری دور

دلت را به جای سَرِ بریده بی آزارترین کبوتر

                                                       چال کردی به سایه اَش !

و هی بگویی :-

هر کجا مزارِ تُرد ترین خیالِ کال باشد ،

هرکجا مزارِ مُرده رؤیایی نازک باشد ،

هر کجا نارس ترین گمان سبز چال باشد ،

هر کجا نشانی از گُورِ عاشقی نجیب ،

و هر آنجا که نمایی از گهواره گریه های بی شکیب باشد ،-

                                                                                 قبله اَم آنجاست .

یعنی : ـ

ترا بگویند : ساحرِ بختِ خفته خویش ! خدایَت کجاست !؟

و تو ـ

خلوت ترین زاویه صحرایِ جنون را نشان دهی ،

و بگویی : ـ

هر کجا سبزترین زیتون ،ـ

                  و گَلِ شاخَ ش / بی آزارترین کبوتر منزل کرده باشد ،

هر کجا پاریابی از پُونه ، –

و پای هرِ پُونه اش پروانه یی پاپیچ شده باشد ،

هر کجا پَرچینی از « پَرزین » –

و بر قامت رعنایش / هشیارترین مار چنبر شده باشد ،

هر کجا سوخته ترین بید مجنون باشد وُ-

خوش لهجه ترین بالنده بُریده گلو هم به فرازش

و هر آنجا که اولاد آدم ،

                 در تکرار هبوطَ ش

                 غَرّه می شود به خدای خویش –

                                                  خدایم آنجاست .

عشق یعنی :-

پَسین به پَسین

هرچه بیت«گُوگِریو»که مادرت برنعشِ دودمانِ شهیدت خوانْد –

مثل یک بادِ شبگرد

مرورشان کنی به سینه خاکستری ات!

عشق یعنی :-

سپیده به سپیده

هر آنچه «دُندال» / که پدرت بر مرده رؤیاهایِ هزاره اَش –

در گلویِ خاکستَرینش هزار ساله ساخت ،

همه را / مِثلِ یک نسیم به صبحی صالح

بنوشانی به جانِ جوانِ خویش !

عشق یعنی :-

به شامِ شرجیِ یک تیرماهِ داغ،

پیاله یی از شهدترین شَرابی مینوی

بنوشانی به جانِ تلخ خویش

و بعد / از تَهِ دل –

رَوارُو ، فرو رَوی به خوابی که خواهرِ باکِره مرگ است ،

و به وقت نماز صبح قیامت

به خون جوشان سوسن و قد قامت الصّلوه بهار  

برخیزی از خواب هزاره ات

و بگویی :-

 این آوازِ بی بدیل

 از گلوی نقرینه کدام رسولِ به هوش آمده بود –

که خواب را /بر چشمِ خرابِ مستانِ خسروانی ، آوارکرد !؟

یعنی :-

به صبحِ صالح قیامت

حیران تر از نخجیری رها از کَمَند

شانه تکانی از غبار وُ غمباره های راهِ خفته عشق

و بگویی :-

این / دستِ مهربانِ کدامیک از هفت دخترِ خضراء بود ،

که این همه نام حلال را

با نَرمْنایِ دلنوازِ صداش

بیدار ساخته در خاطرِ مِه گرفته این شاعر!؟

عشق یعنی :-

خوبِ خوب بدانی / فردا –

قامت «شُلیَلَ» ت را

جا خواهی نهاد به آوردگاهِ تکبیر و تکفیر

و نماز عصرت را

بر فرازِ نیزه یی غریب خواهی خواند !

امّا باز :-

چشم بر نداری از چشمی که / جوان ترین جانِ آفاق را

بالِ چشمه یی / کِنار نهاده برای تو .

یعنی :-

گلویِ بُریده اَت را / ببینی میانِ تنورِ دشمنِ اجدادی

باز امّا –

لابه لایِ آن همه آتشِ تزویر وُ نامهربانی

صاف کنی گلویِ بِرشته خویش وُ –

بخوانی باصفاترین آواز که می دانی .

عشق یعنی :-

باریک شده باشی وُ / باریکتر از موُ

امّا ، هنوز هم –

عزیزترینِ کسان/ بتواند از سَرَت بگذرد و نیفتد !

یعنی :- برخیزی / از اوّل تا به آخر ،

دنیا را ورق زنی / به تفسیرِ یک گفتِ شیرین –

و لطفی شیرین تر !

باز امّا –

ببینی : هنوز ،

به سرآغازِ اوّلین پرسشِ غریبِ خویش

گُنگ ترین خوابی که دیده ای ،

نهان می داری میانِ چشم هایِ پُر نجابتِ شاعرانه ات !

عشق یعنی :-

شب ها / سرخ تر از آتش !

سپیده امّا / به رنگِ خاک !

شب ها ،به پوستِ مار / هشیار

سحر به جانِ کبوتر / بی آزار .

یعنی :-

خورشید به پایِ صلیبی از تراشه نور

خُروس هم که بخواند صد بار

افسونِ  نارفیقی نگردد به سینه ات

و زبانت / نچرخد به انکارِ عشق .

وآی ماه گُل !

دیگر من چه بگویم از عشقی که / آن همه رسولِ آواره

جانِ جوانِ خویش

سرشار وُ برشته کردند ، از مَهر گیاهِ آن !-

باز امّا-

بالغ ترینِ رسولان / به گاهِ گفتاگفتِ آن

تنها / چهره زعفرانی وُ –

                       زبان بَرکَشید به کامِ شَوکِرانی اَش !

آخر / با این گلویِ کال

من چه بگویم !؟

یعنی ،چه می توانم که بگویم !؟

میانِ همه گفتا گفتِ ما / و نا گفته ها که می دانی

لابه لایِ زادن و مُردن

وقتی «ایل» کُور باشد وُ« مال» دُور …….

تنها / می توانم که بگویم :-

عشق یعنی :-

خدا بخوابد وُ تو نخوابی !

                                  همین !…….


[۱] دختر چشم آبی مزدا = مُراد « آناهیتا » ست که در آیین مزدیسنا و متون زرتشتی از او بعنوان نگاهبان آب و پاکی یاد شده است .

[۲] مفتی : فتوا دهنده .

  • نویسنده : شاهرضا بابادی

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰