با توجه به میانبر بودن این مسیر و از طرفی وابستگی های اجتماعی این دو شهرستان و دیگر شهرستان های شمال خوزستان هرساله رانندگان زیادی از این جاده برای سفر به شهرستانهای گتوند ، شوشتر و دزفول استفاده می کنند.
از طرفی عشایر شهرهای شمال خوزستان نیز در فصل پاییز و بهار به دلیل مراتع و آب کافی برای رفت و برگشت از ییلاق از این جاده استفاده می کنند، اما نبود علائم ایمنی، شیبهای تند و غیراستاندارد بودن جاده باعث شده در نیمه نخست امسال بیش از ۱۰ تصادف فوتی و جرحی در مسیر رخ دهد.
یکی از رانندگان این مسیر می گوید : رانندگی شب هنگام در این مسیر بسیار خطرناک است و متاسفانه هیچ گونه روشنایی یا علائم هشدار دهنده در نقاط حادثه خیز این محور به چشم نمی خورد و خانواده های زیادی در این جاده حادثه خیز داغدار شده اند اما متاسفانه مسئولان برای ایمن سازی آن گامی بر نمی دارند .
یکی دیگر از رانندگان میگوید : این جاده در گذشته روستایی طراحی شده بود اما امروزه با توجه به توسعه ارتباطات نیاز است در زیرساختها و ابنیه فنی این جاده اقداماتی اساسی انجام شود به طوری که مسئولان از این جاده بازدیدهای زیادی داشته اند و وعده های زیادی داده اند اما در عمل اتفاقی رخ نداده است .
انتظار می رود متولیان این مسیر نسبت به ایمن سازی و توسعه این مسیر جدیت بیشتری داشته باشند چرا که علاوه بر موارد ذکر شده این دو شهرستان دارای مناطق گردشگری و تفریحی کم نظیری هستند که سالانه گردشگران زیادی برای سفر به این مناطق باید از این محور حادثه خیز تردد کنند .
اندیکا و لالی با جمعیتی بیش از ۱۲۰ هزار نفر به رغم داشتن ظرفیت های گردشگری و منابع طبیعی از برخی زیر ساخت های اولیه محرومند .