• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آخرین خبرها

اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی شورای شهر در این سه سال برای مردم چه کرده است؟هیچ / جاده پاشنه زاگرس تنها در حد حرف مانده است واقعیت علمی دربارۀ «مثلث برمودا» چیست؟ قدیمی ترین سالن آمفی تئاتر کشور محل برگزاری نمایشگاه تجهیزات قدیمی سینما شد بادام سامان،محصولی که شهرت جهانی دارد مواظب کدخداهای چینی باشیم به بهانه روز سعدی / مگسی کجا تواند … بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان بازدیدکردند/دزفول،شوشتر واندیکا پربازدید ترین شهرها در نوروز ۱۴۰۳ شدند پیام مهمی که ایران مخابره کرد! آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ شناورشدن واژ‌ه‌های زبان و رابطۀ آن با دموکراسی و استبداد پایان مسابقات فوتبال جام دهیاری های شهرستان لالی با قهرمانی تیم فوتبال تراز + عکس از کارکنان آزمایشگاه بیمارستان امید لالی تقدیر شد اگر خطایی از اسرائیل سر بزند عملیات بعدی ما بزرگتر خواهد بود/به خط و زبان فارسی باید بیشتر توجه کنیم از پیشکسوتان کوهنوردی و فاتح قلل هیمالیا تجلیل شد / انتصاب رئیس هیئت پزشکی ورزشی شهرستان لالی + عکس نجات جان مادر باردار در منطقه عشایری کهناب لالی ایلراه منار ، گذرگاهی پر از خاطرات عشایر بختیاری نگرانی از صلح شکننده ۲ طایفه در خوزستان ؛ اختلافی که هنوز قربانی میگیرد بارندگی‌های اخیر جان دوباره ای به تالابهای خوزستان بخشید/آبگیری ۸۸ درصدی تالاب شیمبار «هوش مصنوعی» چیست و چطور کار می‌کند؟ وعده ایلان ماسک؛سکونت انسان روی مریخ چرا قطب جنوب یک بیابان خطرناک است؟ حمایت مردم شهرستان لالی از عملیات نظامی سپاه پاسداران در حمله به اسرائیل + عکس غواص و غریق نجات مسجدسلیمانی درگذشت امدادرسانی و اسکان اضطراری ۱۸ خانواده گرفتار در طوفان در مناطق عشایری لالی تیراندازی در مراسمات نه تنها سودی ندارد بلکه بی احترامی به جامعه است/تا زمانی از یک نماینده حمایت می کنیم که برای مردم کار کند گرامیداشت روز هنر اسلامی در شهرستان لالی برگزار شد نماز باشکوه عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور در شهرستان لالی اقامه شد + عکس محفل انس با قرآن دانش آموزان مسجدسلیمانی در مصلی نماز جمعه بیش از ۱۹ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری در خوزستان ثبت شد یارمحمداسدپور،شاعرشهری که دوستش دارم بازهم قتل طایفه‌ای در رامهرمز / صلحی که پایدار نبود! برگزاری راهپیمایی روز قدس درلالی/حمایت ازمردم مظلوم غزه در برابرجنایت های رژیم کودک کش اسرائیل + تصاویر حمله افراد ناشناس موجب جراحت کارشناس اورژانس و خسارت به آمبولانس در لالی شد دولت با تروریست های اقتصادی داخلی که باعث گران سازی شده اند برخورد کند/دستگاه ها به وظایف خود بهتر عمل کنند روستای تاریخی و زیبای بنه وار در مرز لالی و اندیکا قصه‌ گویِ شیرین‌ سخن عبدالحسین زرّین‌کوب ، مورّخ اندیشه‌ و ادب فروغ فرخزادشاعربی‌قراری‌های انسان امروز اقدام جالب اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لالی با اجرای طرح خوزستان پاکیزه توزیع کالاهای اساسی ویژه ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز در شهرستان لالی افزایش کشته‌ها در تصادف‌های نوروزی خوزستان/ باید درباره راه و خودرو مطالبه ملی داشته باشیم شعر / سه ترون تنها اینجا نان را با خاک میخورند! در نظام اسلامی مسئولان باید در دسترس مردم باشند / کسی که تخلف می کند باید سریعا و در بین مردم مجازات شود آداب گرامیداشت سیزدهم فروردین (روز انس با طبیعت) ازدحام مسافران نوروزی در تخت جمشید تصادف مسیر دو راهی لالی به مسجدسلیمان هفت مصدوم بر جا گذاشت شهروندان عزیز از رهاسازی ماهی های قرمز خود در رودخانه‌های شهرستان خودداری کنند

نحسی کلنگ سیزده ساله بر سرجاده مرگ / جاده میانبر اهواز – مسجد سلیمان نیازمند ورود مقامات عالی کشور است

  • 27 تیر 1402 - 13:06
نحسی کلنگ سیزده ساله بر سرجاده مرگ / جاده میانبر اهواز – مسجد سلیمان نیازمند ورود مقامات عالی کشور است
مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در خصوص احداث جاده میانبر اهواز مسجد سلیمان، گفت: احداث این جاده نیازمند بودجه‌ای به میزان شش هزار میلیارد تومان است که در زمان خود دچار مشکلاتی به‌ویژه در حوزه محلی شده و پس از ۱۰ سال امکان‌سنجی زیست‌محیطی آن تأیید شد و به سازمان برنامه و بودجه ارسال و در انتظار تأیید و اعلام این سازمان هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در نشست خبری خود در خصوص احداث جاده میانبر اهواز مسجد سلیمان، گفت: احداث این جاده نیازمند بودجه‌ای به میزان شش هزار میلیارد تومان است که در زمان خود دچار مشکلاتی به‌ویژه در حوزه محلی شده و پس از ۱۰ سال امکان‌سنجی زیست‌محیطی آن تأیید شد و به سازمان برنامه و بودجه ارسال و در انتظار تأیید و اعلام این سازمان هستیم.

وقوع دو سانحه رانندگی در محور اهواز-مسجدسلیمان طی ۱۰ روز اخیر ۱۵ کشته و زخمی بر جای گذاشت. حوادثی از این قبیل طی سالهای اخیر بارها رخ داده و تعداد بسیاری از شهروندان مسجدسلیمانی در این جاده جان خود را دست داده اند. در مرداد ۱۳۹۰ کلنگ آغاز عملیات اجرایی جاده جدید و میانبر مسجدسلیمان – اهواز با مشارکت شرکت ملی نفت ایران و توسط وزیر وقت راه و شهرسازی علی نیکزاد به زمین زده شد. در این مراسم امیدوار رضایی نماینده مردم در آن زمان، خادمی معاون عمرانی استانداری خوزستان، منوچهر رحمانی مدیرکل راه و ترابری و محمد خانچی فرماندار مسجدسلیمان حضور داشتند. با این حال گذشت ۱۳ سال از مراسم کلنگ زنی هم موجب نشد تا ابهامات در خصوص روند عملیات اجرایی پروژه مرتفع شود. 

از سوی دیگر باتوجه به بررسی و بازدید بعمل آمده از مسیر فعلی جاده اهواز-مسجدسلیمان توسط کارشناسان فنی عمرانی در زمینه راه می توان اشاره داشت که این جاده در سنوات گذشته برای خودروها با سرعت پایین حداقل ۶۰الی ۷۰ کیلومتر در ساعت به علت قوس ها و تپه ماهور بودن آن طراحی گردیده ، لذا با توجه به پیشرفت علمی و تکنولوژی روز دنیا در خصوص تولید ماشین آلات و خودروهای باکیفیت و سرعت بالای ۲۰۰کیلومتر درساعت ،جاده مسجد سلیمان_اهواز و دیگر جاده های خروجی مسجد سلیمان به شکل سنتی و طرح اولیه باقی مانده است.

با این حال علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی آذرماه سال گذشته با تشریح روند اجرای طرح های عمرانی در شهرستان مسجدسلیمان گفت : جاده مسجدسلیمان به اهواز در دو بخش تعریض و احداث میانبر با هزار میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است و این مسیر از ملاثانی تا گدار ادامه خواهد داشت. ضمن این که مجوز استفاده از قانون تهاتر نفت برای احداث این طرح نیز گرفته شده است و تا پایان سال مالی به مرحله عملیاتی خواهد رسید.

منتظری دادستان کل کشور دوسال پیش در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی و در راستای صیانت از حقوق عامه، بر نظارت جدی بر وضعیت حمل و نقل کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در این نامه با اشاره به افزایش مجدد آمار تلفات و مجروحین ناشی از تصادفات رانندگی درون و برون شهری در کل کشور تاکید کرده است: ضروری است موضوع با جدیت بررسی و اقدامات لازم برای کنترل و نظارت و جلوگیری از این تخلفات انجام شود. بر اساس ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری، دادستان کل کشور مکلف است در جرائم راجع به اموال، منافع و مصالح ملی و خسارت وارده به حقوق عمومی که نیاز به طرح دعوی دارد از طریق مراجع ذی صلاح داخلی، خارجی و یا بین‌المللی پیگیری و نظارت کند.

با تمام این تفاسیر همچنان از روند عملیاتی شدن احداث جاده ای که ۱۳ سال قبل کلنگ آن به زمین زده شد خبری در دست نیست. جاده ای که دهه هاست قربانی می گیرد و شاید در شرایط کنونی که همچنان عملیات اجرایی جاده میانبُر با بلاتکلیفی و تأخیر همراه است مقامات عالی کشور از جمله دادستان کل کشور بعنوان مدعی العموم ضمن ورود به موضوع بخش عمده ای از نگرانی شهروندان مسجدسلیمانی در خصوص جاده میانبُر اهواز-مسجدسلیمان، موضوعی که سالانه جان بسیاری از مردم را تهدید می کند مورد رسیدگی قرار دهد.

  • منبع : عصر اولین ها

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰