آخرین خبرها

تصمیم برای احیای روستای تاریخی بنه‌وار در لالی/ساخت‌وسازها در بنه‌وار بر اساس ضوابط ملی خواهد بود ماجرای زیر آب رفتن هفت روستای حاشیه سد گتوند در لالی و مسجدسلیمان + تصاویر رسم زیبای قوم بختیاری/ «هیاری» دست پنهان انسانیت همه چیز در جهان روزی ناپدید می‌شود کشف حفره‌های اسرارآمیز در هرم بزرگ مصر! شهری که صد‌ها سال زیر شن‌های بیابان پنهان ماند قلعه بابک خرمدین در دل آسمان پنج کشف خارق‌العاده در خاورمیانه یک مصدوم بر اثر واژگونی تانکر حامل سوخت در محور لالی نجات جان دو بیمار در مناطق عشایری و صعب العبور لالی آغاز برداشت هندوانه در روستای پلی شهرستان لالی/صادرات محصول به کشورهای مختلف اولین یادواره شهدای گمنام شهرستان لالی برگزار شد + تصاویر تامین اعتبار ۱۰میلیاردی برای پروژه ساخت وتجهیز مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان درلالی انگلیسی‌ها و شرکت نفت بختیاری‌ها قرار بود اینجا پاریس شود بازدید مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لالی دولت ١ میلیارد دلاربرای طرح ۵۵٠هزار هکتاری درنظر گرفته است/مصوبات خوبی در سفر رئیس‌ جمهور برای شهرستان های مسجد سلیمان، لالی و اندیکا دیده شد سیل کاندیدای مجلس در راه منطقه؛ کسانی که هر چهار سال یک بار راه گم می کنند! این نقطه از جهان، آرمانشهر مستاجران است آسمانی شدن یک مدافع سلامت در لالی/برگزاری مراسم وداع در بیمارستان امید + عکس مشکلات انباشته شده ای درشهرستان داریم/برخی از کارها آسان و نیاز به یک هماهنگی بین دستگاهی دارد نشست مطبوعاتی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با اصحاب رسانه حضور استاندار خوزستان در شهرستان لالی / از بازدید های میدانی تا ملاقات های مردمی + عکس نقطه قدرت ما در هشت سال دفاع مقدس ، ولایت فقیه به پشتیبانی مردم بود/کاهش جمعیت از تفکرات نظام سرمایه داری است دریاچه شهیون در روستای پامنار دزفول منطقه ییلاقی سروند و تازه در شمال خوزستان دهکده توریستی زراس در دهدز سیزدهمین همایش بزرگداشت بهمن علاالدین، اسطوره موسیقی بختیاری در تاراز برگزار شد آیا تو خود آنچه می نمایی هستی قتل یک روزنامه نگار بختیاری در ایذه نجات جان ۲ مصدوم در لالی با اورژانس هوایی سقوط تلخ تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان به لیگ دسته اول پس از ۴ سال حضور در لیگ برتر برگزاری جشن الفبای دانش آموزان کلاس اولی در شهرستان لالی / روزی برای ماندن در خاطرات دانش آموزان آبفای خوزستان به جای تغییر مدیر آبفا حقوق معوقه کارکنان را پرداخت کند/عدم هماهنگی با مسئولان شهرستان در تغییر مدیران بی احترامی به آنان است تودیع و معارفه ناگهانی در اداره آبفا شهرستان لالی / یک مدیر غیربومی جانشین یک مدیر بومی و توانمند شد/عدم پذیرش مدیر جدید از سوی فرمانداری تجلیل از فرهنگیان آموزش عشایر شهرستان لالی همایش بزرگ تجلیل ازمعلمان شهرستان لالی برگزار شد/اعلام اسامی معلمان نمونه در سال تحصیلی ۱۴۰۱/۱۴۰۲ + گزارش تصویری برگزاری چهارمین همایش بزرگداشت روز شهر اردل جاده فارسان به خوزستان ؛ پروژه‌ای که ۱۸ سال بلاتکلیف مانده است فوت ۴ سرباز در محور جایزان _ رامهرمز در پی واژگونی خودرو اینجا محل ساخت «خورشیدِ مصنوعی» است ؛ ۱۰ برابر داغ‌تر از خورشید! جاده الیگودرز باید به لالی وصل شود نه هیچ جای دیگری / درموضوع پارک دولت به هیچ وجه زیر بار تخریب آن نمی رویم زیان آورده من بودم که دنبال هنر رفتم / ازخود خانه ای ندارم ولی همه جای ایران عزیز و زاگرس سربلند را سرای خودم می دانم زنگ سلامت بمناسبت هفته سلامت در مدارس شهرستان لالی نواخته شد از انتشارفراخوان جشنواره کتابخوانی رضوی درلالی تاراه اندازی غرفه ادبیات دفاع مقدس در کتابخانه مرکزی شهرستان شهردارجدید لالی معارفه شد/آغازبه کار رسمی کورش حاجت پور در شهرداری لالی + تصاویر زنگ سپاس معلم همزمان با آغاز هفته معلم در مدارس شهرستان لالی نواخته شد + عکس کشاورزان از سوزاندن بقایای برداشت محصول خودداری کنند/سوزاندن کاه وکلش جرم و مستوجب مجازات است اسامی پانزده معلم نمونه خوزستان اعلام شد / حضور یک نماینده از شهرستان لالی در جمع برترین های استانی برگزاری اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لالی درسال ۱۴۰۲با محوریت هفته معلم و آزمون های سراسری

9
یکی از جاده‌های با تردد بالا

بهسازی جاده ایذه به لردگان سرپیچ اعتبارات گرفتار شده است

  • کد خبر : 1153
  • 23 اردیبهشت 1400 - 17:41
بهسازی جاده ایذه به لردگان سرپیچ اعتبارات گرفتار شده است
جاده‌هایی هستند که بعد از گذشت چندین سال همچنان وضعیت نامناسبی دارند، این جاده‌ها قاتلی همیشگی در کمین مردم بودند، این خطر زمانی بیشتر می‌شود که مسافری برای نخستین بار از چنین جاده‌هایی عبور کند و پیچ و خم آن را نشناسد.

جاده لردگان-ایذه یکی از جاده‌های با تردد بالا در استان چهارمحال و بختیاری است که سال‌ها به دلایل متعدد تغییری نکرده و گاه و بیگاه برای خانواده‌هایی خبر مرگ عزیزشان فرستاده می‌شود، تلخ است و از باور دور اما غیر قابل انکار…

در این مواقع شاید تنها یک خودور و یک راننده مقصر شناخته شود اما حقیقت این است که چندین عامل در مرگ این افراد نقش دارند و هرگز آنان که باید کاری کنند، متحول نمی‌شوند.

این جاده یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های استان است که نیازمند اقدام جدی مسئولان است اما هر ساله افرادی را به کام مرگ می‌کشاند، افرادی که با جمله ” به سلامت” ، ” خدانگهدارت” از سوی خانواده بدرقه شدند تا دیداری دوباره در کنارهم داشته باشند.فرزندی که خواب بوده هنگامی که پدرش از خانه برای کسب روزی حلال خارج شده، آخر پدرش راننده یک تریلر است و اکنون فرزند با شوق دیدار او تمامی تکالیف مدرسه‌اش را انجام داده است.

آمار تصادف و کشته‌شدن در این جاده بالا است، برای همین چند سال است مردم شهرستان لردگان از مسئولان استانی و کشوری خواستار رسیدگی به این جاده هستند.

 رحیمی، شهروند لردگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  شهرکرد ، بیان داشت: ترافیک جاده لردگان-ایذه به ویژه عبور تریلی بسیار بالا است و تصادف زیاد رخ می‌دهد. این جاده پیچ های زیادی دارد و در حوزه لردگان برای اجرا نیازمند اعتبار بالایی است که با این وضع موجود  احتمالا ۵۰ سال دیگر جاده احداث شود.

رحیمی تاکید کرد: سالانه تصادفات بسیاری اتفاق می‌افتد به نحوی که در بهمن‌ماه سال گذشته شش نفر کشته شدند یا گاهی خودروها دچار حریق شدند لذا خسارات مالی و جانی دارد.این جاده ایمن نیست و با نخستین بارندگی خطرآفرین است و هنگام شب بسیار خطرناک است.

خلیل طهماسبی تصریح کرد: اقدامات راهداری مانند نصب گاردریل و لکه‌گیری مانند مُسَکن عمل می‌کند، باید جاده چهار خطه شود اما شرکت زیرساخت نسبت به موضوع بی تفاوت است.

این شهروند لردگانی عنوان کرد: آمار ترافیک این جاده با وجود اینکه در بحران کرونا به سر می‌بریم، بالا بود. خطر این جاده برای مردم خصوصا برای افرادی که نسبت به جاده بی‌اطلاع هستند و از آن عبور می‌کنند، زیاد است.

عبدالرضا امیری، سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان لردگان، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  شهرکرد با اشاره به جاده لردگان-ایذه،  اظهار داشت: از دیرباز توسط راه و شهرسازی پیگیری‌های بسیاری برای این جاده شده اما متاسفانه بیشتر موضوع عدم تامین اعتبار است.

وی افزود: همچنین عدم وجود سرمایه‌گذار جهت چهار خطه کردن جاده، مشکل اساسی طرح است. پیگیری‌ها از طریق اداره کل مسکن و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه راه ها تحت عنوان آزاد راه لردگان در حال انجام است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان لردگان تاکید کرد: با توجه به کوهستانی بودن قسمتی از منطقه، اعتبارات کلانی نیاز است زیرا باید تونل، پل و… احداث شود.

امیری در ادامه گفت: ۵۰ کیلومتر از این جاده در محدوده استان و مابقی در استان خوزستان است که آن استان هم تاکنون هیچ فعالیتی نداشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قسمت عمده مسیر کوهستانی جاده در محدوده استان چهارمحال و بختیاری است و هنوز موضوع تملک اراضی هم حل نشده است.حجم بالای تردد جاده بسیار زیاد است زیرا کریدور شمال به جنوب کشور بوده لذا نیاز است چهار خطه شدن به جد پیگیری شود.

لینک کوتاه : https://lalinews.ir/?p=1153

برچسب ها

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰