• امروز : دوشنبه - ۲۴ دی - ۱۴۰۳

آخرین خبرها

رونمایی از کتاب عکس «ولات» اثری جدید از محمدرضا حاجی پور مستند جدید شهدای ۲۱ دی؛ روایتی هنری با ساختاری متفاوت آبیاری زمین های دشت لالی به زودی به بهره برداری می رسد / مردم ما در طول تاریخ به اسلام و اهل بیت علاقه مند بوده اند سالروز قیام مردم سلحشور لالی در ۲۱دی باید با نگاه ویژه تری دنبال شود قیام ۲۱ دی ماه ۵۷ و شرح وقایع آن / روزی خونین در تاریخ مردم شهرستان لالی + عکس برگزاری یادواره شهدای ۲۱دی ماه ۵۷ و سالگرد شهادت سردار سلیمانی در شهرستان لالی تبعات افزایش قیمت دلار/اگرتحریم‌ها ادامه دار وفروش نفت مختل شود چه رخ می دهد؟ برخی دزدهستند وتحت عناوین مختلف انتظاردارند امام جمعه با آن ها برخوردنکند/مبارزه با دزدها و غارتگران بیت المال جزء اولویت های ماست جشن های آغاز سال ۲۰۲۵ میلادی در جهان پیگیری ثبت لالی به عنوان شهر دست بافت‌های عشایری در دستور کار قرار خواهد گرفت باید از تمام ظرفیت ها در جهت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در لالی استفاده کنیم سالار جمالپور به عنوان مدیر جدید بنیاد مسکن شهرستان لالی معارفه شد + تصاویر نقش استراتژی‌های توسعه‌ای در پیشرفت خوزستان با تأکید بر وفاق اقوام در حوزه مسئولیتهای اجتماعی کسی از پتروشیمی مسجدسلیمان راضی نیست/اولویت دولت باید رسیدگی به مسائل معیشتی و اقتصادی باشد مراسم معارفه اولین شهردار رسمی شهر تراز در فرمانداری لالی برگزار شد + عکس زندگی در دهستان زیبای احمد فداله تجلیل و تقدیر از بانوان شاغل در ستاد شبکه و بیمارستان امید لالی بمناسبت روز زن+عکس بررسی سند چشم انداز فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان لالی با محوریت بخش کشاورزی دیدار سرپرست فرمانداری شهرستان لالی با مدیر کل بهزیستی استان خوزستان بازدید سرزده سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی اهواز از بیمارستان امید لالی + تصاویر افسانه شب یلدا؛ روایتی از جدال نور و تاریکی ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران با حضور ویژه بانوان دولت برای مشکلات مردم برنامه ریزی کند/اگر تجملات در زندگی کم شود ارتباطات و صمیمیت ها هم بیشتر می شود تصادف در جاده لالی به مسجدسلیمان، پنج مصدوم برجا گذاشت برگزاری پویش درختکاری در سایه مادر با حضور مسئولین و مردم شهرستان لالی + عکس جلسه ستادبازآفرینی شهری شهرهای مسجدسلیمان، اندیکا، لالی وهفتکل برگزار شد+عکس به دنبال ارتقاء سرمایه گذاری و تسهیل کارآفرینی هستیم / احداث کارخانه سرم سازی و راه اندازی مجدد کارخانه تولید آب معدنی در حال پیگیری است توسعه شبکه برق و روشنایی ۱۲ نقطه روستایی در بخش حتی و مرکزی شهرستان لالی جاده مرگ، توصیف کاملی از وضعیت سالیان اخیر محور ترانزیتی شوشتر به دزفول است دستگیری تخریب‌گر منابع طبیعی در ایذه عواقب یک اظهار نظر جنجالی/دادستان یاسوج علیه نماینده ماهشهر اعلام جرم کرد اجرای بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه های عمرانی در مناطق عشایری شهرستان لالی تیم کشتی شهرداری مسجدسلیمان با اقتدار قهرمان لیگ برتر کشتی کشور شد چرا رودخانه آمازون «پل» ندارد؟ اردوی جهادی گروه پزشکی شهید غلامرضا بامدی در منطقه آرپناه شهرستان لالی + تصاویر معاون کمیته امداد خوزستان در مناطق محروم لالی/اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان عشایری + تصاویر آلودگی هوا درخوزستان وشهرهایی که همچنان ایستگاه سنجش کیفیت هوا ندارند نخستین شهردار رسمی تراز منصوب شد / عزت اله مهری بابادی با حکم استاندار شهردار شهر جدید تِراز در لالی شد ساختمان حسینیه شهدای گمنام در شهرستان لالی پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است فرمانده اسبق سپاه لالی، مسئول معاونت عملیات سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان شد افتتاح مرکز یادگیری محلی نهضت سوادآموزی شهید باهنر آموزش و پرورش شهرستان لالی بازدید استاندار از مناطق زلزله‌ زده در مسجدسلیمان و هفتکل/احتمال حضور رئیس جمهور در منطقه ۱۵ مصدوم پس از ۱۲ زمین لرزه در خوزستان / اعزام تیم های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله زده/تخریب ۳۳ خانه در گلگیر مسجدسلیمان یکی از فرمانداران سابق مسجدسلیمان بازداشت شد ۷۱۵ نفر در تصادفات رانندگی امسال در خوزستان جان‌ باختند استمرار بازدید های سرزده سرپرست جدید فرمانداری شهرستان لالی از ادارات دولتی ویزیت رایگان سالمندان و معلولین در اداره ی بهزیستی شهرستان لالی + تصاویر مدیرکل امور عشایر خوزستان از پروژه های عمرانی حوزه عشایر در لالی بازدید کرد اعضای باند حفاری اشیای عتیقه در لالی دستگیر شدند/تشکیل پرونده قضایی برای متهمان جاده‌های لردگان و بروجن ، حادثه‌خیزترین محورهای چهارمحال وبختیاری

یکی از جاده‌های با تردد بالا

بهسازی جاده ایذه به لردگان سرپیچ اعتبارات گرفتار شده است

  • 23 اردیبهشت 1400 - 17:41
بهسازی جاده ایذه به لردگان سرپیچ اعتبارات گرفتار شده است
جاده‌هایی هستند که بعد از گذشت چندین سال همچنان وضعیت نامناسبی دارند، این جاده‌ها قاتلی همیشگی در کمین مردم بودند، این خطر زمانی بیشتر می‌شود که مسافری برای نخستین بار از چنین جاده‌هایی عبور کند و پیچ و خم آن را نشناسد.

جاده لردگان-ایذه یکی از جاده‌های با تردد بالا در استان چهارمحال و بختیاری است که سال‌ها به دلایل متعدد تغییری نکرده و گاه و بیگاه برای خانواده‌هایی خبر مرگ عزیزشان فرستاده می‌شود، تلخ است و از باور دور اما غیر قابل انکار…

در این مواقع شاید تنها یک خودور و یک راننده مقصر شناخته شود اما حقیقت این است که چندین عامل در مرگ این افراد نقش دارند و هرگز آنان که باید کاری کنند، متحول نمی‌شوند.

این جاده یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های استان است که نیازمند اقدام جدی مسئولان است اما هر ساله افرادی را به کام مرگ می‌کشاند، افرادی که با جمله ” به سلامت” ، ” خدانگهدارت” از سوی خانواده بدرقه شدند تا دیداری دوباره در کنارهم داشته باشند.فرزندی که خواب بوده هنگامی که پدرش از خانه برای کسب روزی حلال خارج شده، آخر پدرش راننده یک تریلر است و اکنون فرزند با شوق دیدار او تمامی تکالیف مدرسه‌اش را انجام داده است.

آمار تصادف و کشته‌شدن در این جاده بالا است، برای همین چند سال است مردم شهرستان لردگان از مسئولان استانی و کشوری خواستار رسیدگی به این جاده هستند.

 رحیمی، شهروند لردگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  شهرکرد ، بیان داشت: ترافیک جاده لردگان-ایذه به ویژه عبور تریلی بسیار بالا است و تصادف زیاد رخ می‌دهد. این جاده پیچ های زیادی دارد و در حوزه لردگان برای اجرا نیازمند اعتبار بالایی است که با این وضع موجود  احتمالا ۵۰ سال دیگر جاده احداث شود.

رحیمی تاکید کرد: سالانه تصادفات بسیاری اتفاق می‌افتد به نحوی که در بهمن‌ماه سال گذشته شش نفر کشته شدند یا گاهی خودروها دچار حریق شدند لذا خسارات مالی و جانی دارد.این جاده ایمن نیست و با نخستین بارندگی خطرآفرین است و هنگام شب بسیار خطرناک است.

خلیل طهماسبی تصریح کرد: اقدامات راهداری مانند نصب گاردریل و لکه‌گیری مانند مُسَکن عمل می‌کند، باید جاده چهار خطه شود اما شرکت زیرساخت نسبت به موضوع بی تفاوت است.

این شهروند لردگانی عنوان کرد: آمار ترافیک این جاده با وجود اینکه در بحران کرونا به سر می‌بریم، بالا بود. خطر این جاده برای مردم خصوصا برای افرادی که نسبت به جاده بی‌اطلاع هستند و از آن عبور می‌کنند، زیاد است.

عبدالرضا امیری، سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان لردگان، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  شهرکرد با اشاره به جاده لردگان-ایذه،  اظهار داشت: از دیرباز توسط راه و شهرسازی پیگیری‌های بسیاری برای این جاده شده اما متاسفانه بیشتر موضوع عدم تامین اعتبار است.

وی افزود: همچنین عدم وجود سرمایه‌گذار جهت چهار خطه کردن جاده، مشکل اساسی طرح است. پیگیری‌ها از طریق اداره کل مسکن و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه راه ها تحت عنوان آزاد راه لردگان در حال انجام است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان لردگان تاکید کرد: با توجه به کوهستانی بودن قسمتی از منطقه، اعتبارات کلانی نیاز است زیرا باید تونل، پل و… احداث شود.

امیری در ادامه گفت: ۵۰ کیلومتر از این جاده در محدوده استان و مابقی در استان خوزستان است که آن استان هم تاکنون هیچ فعالیتی نداشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قسمت عمده مسیر کوهستانی جاده در محدوده استان چهارمحال و بختیاری است و هنوز موضوع تملک اراضی هم حل نشده است.حجم بالای تردد جاده بسیار زیاد است زیرا کریدور شمال به جنوب کشور بوده لذا نیاز است چهار خطه شدن به جد پیگیری شود.

  • منبع : تسنیم

برچسب ها

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰