• امروز : شنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۲

آخرین خبرها

طلای جهانی رقابت‌های بلگراد بر گردن فرنگی کار خوزستانی آموزش ما بایدمهارت محور باشد تاخروجی آن تربیت اجتماعی وسیاسی باشد/پرچم عدالت خواهی در دست شیعه است احداث بیمارستان‌های ۶۴ تختخوابی در شهرستان های اندیکا و هفتکل برداشت بادام از باغات شهرستان سامان چرا همه دنبال اتوبوس کریس رونالدو می‌دوند! آب و برق پارک دولت در لالی با حکم قضایی قطع شد / کلافی پیچیده با گره های کور برگزاری جشن شکوفه های کلاس اولی در شهرستان / بیش از ۴۳۰ دانش آموز کلاس اولی در لالی امسال به مدرسه می روند برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در مسجدسلیمان اختلافات ملکی در شهرستان لالی جان یک نفر را گرفت/دستگیری قاتل کمتر از ۲۴ ساعت اجرای طرح خوزستان پاک در شهرستان لالی شعر/با تو این راز نمی توانم گفت شعر / برگهای کوچه ی پاییزیم شعر/به نجوا ترانه ای بر لب دارند شعر / اکنون دلم تپیدن فرداست چرا باید یک قرن حسرت خانه دارشدن را بکشیم ؟ بهبود شرایط مسکن گروگان وضعیت تورم است شعر / چند رباعی زیبا سرپرست جدید بیمارستان امید لالی معرفی شد / سارا داودی سکاندار تنها بیمارستان شهر نجات جان دو مادر باردار پرخطر توسط اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز مشکلات آب و فاضلاب شهرهای مسجدسلیمان، اندیکا ، لالی و هفتکل بررسی شد + تصاویر شعر / آمدی گرمتر از آنچه نیامد به زبان شعر / حال همه‌ی ما خوب است ، اما تو باور مکن دورهمی اهالی ادب و فرهنگ در روز پاسداشت شعر و ادب پارسی در شهرستان لالی+عکس سیمرغ در شاهنامه نماد است نه افسانه آغازعملیات آسفالت خیابانها در روستاهای بخش مرکزی با اعتباری بیش از سه میلیاردتومان از مطالبه گری مردمی تا استفاده ابزاری از مطالبه گری گشتی در داستان بلند «زیر آوار بنه وار» کارستان قیصر سقوط طبقه متوسط دارایی‌های بلوکه شده ایران کجا هزینه می‌شود؟/دولت موفق به کنترل تورم نشد / روند افزایشی قیمت‌ ها ادامه دارد کار طاقت‌فرسای زنان روستای سرآقاسید در چشمه نمک آثار هنری نگارگری فریده جهان بخشی آثار هنری نقاشی البرز نوبخت آثار هنری خوشنویسی رحیم حاجی پور مراسم اختتامیه سوگواره ملی دل نوشته‌های عاشورایی به میزبانی شهرستان لالی برگزار شد آثار هنری خوشنویسی حمید رضایی ۲ عضو دیگر شورای شهر مسجدسلیمان بازداشت شدند به مناسبت روز بهورز از بهورزان شهرستان لالی تجلیل شد صندوقی به نام فرهنگیان و به کام عده ای دیگر/نجومی بگیران از دولتی به دولت دیگر ! شیوند ؛ بهشتی درسرزمین های جنوبی دهدز بیمارستان ندارد/سرگردانی مردم میان ایذه و لردگان اطفای حریق در منطقه حفاظت شده هفت شهیدان مسجدسلیمان  عملیات امدادی اورژانس خوزستان برای نجات نوزاد یک روزه نفس‌گیرترین پلکان‌های دنیا؛ از چاه‌های هند تا قله‌های پرو سواحل مکران ؛ جاذبه جادویی و شگفت‌انگیز چابهار فارسی ، خانۀ مشترک ما پایان انتظار چندین ساله مردم شهرستان فارسان/ افتتاح پایانه مسافری به‌زودی سفر ۱.۵ ساعته لندن به نیویورک با جت هیدروژنی مافوق صوت خانه کشتی ایذه درخاک وعده‌های مسئولان! درآمدی بر جنبش مشروطه ایران مقبره الشعرای تبریز ، مدفن شاعران بزرگ

یکی از جاده‌های با تردد بالا

بهسازی جاده ایذه به لردگان سرپیچ اعتبارات گرفتار شده است

  • 23 اردیبهشت 1400 - 17:41
بهسازی جاده ایذه به لردگان سرپیچ اعتبارات گرفتار شده است
جاده‌هایی هستند که بعد از گذشت چندین سال همچنان وضعیت نامناسبی دارند، این جاده‌ها قاتلی همیشگی در کمین مردم بودند، این خطر زمانی بیشتر می‌شود که مسافری برای نخستین بار از چنین جاده‌هایی عبور کند و پیچ و خم آن را نشناسد.

جاده لردگان-ایذه یکی از جاده‌های با تردد بالا در استان چهارمحال و بختیاری است که سال‌ها به دلایل متعدد تغییری نکرده و گاه و بیگاه برای خانواده‌هایی خبر مرگ عزیزشان فرستاده می‌شود، تلخ است و از باور دور اما غیر قابل انکار…

در این مواقع شاید تنها یک خودور و یک راننده مقصر شناخته شود اما حقیقت این است که چندین عامل در مرگ این افراد نقش دارند و هرگز آنان که باید کاری کنند، متحول نمی‌شوند.

این جاده یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های استان است که نیازمند اقدام جدی مسئولان است اما هر ساله افرادی را به کام مرگ می‌کشاند، افرادی که با جمله ” به سلامت” ، ” خدانگهدارت” از سوی خانواده بدرقه شدند تا دیداری دوباره در کنارهم داشته باشند.فرزندی که خواب بوده هنگامی که پدرش از خانه برای کسب روزی حلال خارج شده، آخر پدرش راننده یک تریلر است و اکنون فرزند با شوق دیدار او تمامی تکالیف مدرسه‌اش را انجام داده است.

آمار تصادف و کشته‌شدن در این جاده بالا است، برای همین چند سال است مردم شهرستان لردگان از مسئولان استانی و کشوری خواستار رسیدگی به این جاده هستند.

 رحیمی، شهروند لردگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  شهرکرد ، بیان داشت: ترافیک جاده لردگان-ایذه به ویژه عبور تریلی بسیار بالا است و تصادف زیاد رخ می‌دهد. این جاده پیچ های زیادی دارد و در حوزه لردگان برای اجرا نیازمند اعتبار بالایی است که با این وضع موجود  احتمالا ۵۰ سال دیگر جاده احداث شود.

رحیمی تاکید کرد: سالانه تصادفات بسیاری اتفاق می‌افتد به نحوی که در بهمن‌ماه سال گذشته شش نفر کشته شدند یا گاهی خودروها دچار حریق شدند لذا خسارات مالی و جانی دارد.این جاده ایمن نیست و با نخستین بارندگی خطرآفرین است و هنگام شب بسیار خطرناک است.

خلیل طهماسبی تصریح کرد: اقدامات راهداری مانند نصب گاردریل و لکه‌گیری مانند مُسَکن عمل می‌کند، باید جاده چهار خطه شود اما شرکت زیرساخت نسبت به موضوع بی تفاوت است.

این شهروند لردگانی عنوان کرد: آمار ترافیک این جاده با وجود اینکه در بحران کرونا به سر می‌بریم، بالا بود. خطر این جاده برای مردم خصوصا برای افرادی که نسبت به جاده بی‌اطلاع هستند و از آن عبور می‌کنند، زیاد است.

عبدالرضا امیری، سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان لردگان، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  شهرکرد با اشاره به جاده لردگان-ایذه،  اظهار داشت: از دیرباز توسط راه و شهرسازی پیگیری‌های بسیاری برای این جاده شده اما متاسفانه بیشتر موضوع عدم تامین اعتبار است.

وی افزود: همچنین عدم وجود سرمایه‌گذار جهت چهار خطه کردن جاده، مشکل اساسی طرح است. پیگیری‌ها از طریق اداره کل مسکن و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه راه ها تحت عنوان آزاد راه لردگان در حال انجام است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان لردگان تاکید کرد: با توجه به کوهستانی بودن قسمتی از منطقه، اعتبارات کلانی نیاز است زیرا باید تونل، پل و… احداث شود.

امیری در ادامه گفت: ۵۰ کیلومتر از این جاده در محدوده استان و مابقی در استان خوزستان است که آن استان هم تاکنون هیچ فعالیتی نداشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قسمت عمده مسیر کوهستانی جاده در محدوده استان چهارمحال و بختیاری است و هنوز موضوع تملک اراضی هم حل نشده است.حجم بالای تردد جاده بسیار زیاد است زیرا کریدور شمال به جنوب کشور بوده لذا نیاز است چهار خطه شدن به جد پیگیری شود.

  • منبع : تسنیم

برچسب ها

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰