• برابر با : Monday - 20 September - 2021

آخرین خبرها

به زودی موضوع تنش آبی و گاز رسانی به روستاهای شهرستان لالی حل خواهد شد + عکس واکسن نزدن و برگزاری مراسمات تلاش های کادردرمان را به هدر می دهد/همه باید مردم را به واکسن زدن دعوت کنند حجم آب چشمه کوهرنگ بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت ۲۵ درصد جمعیت هدف خوزستان واکسینه شدند/لالی و اندیکا کمترین میزان واکسیناسیون در استان خوزستان ممنوعیت استخدام مشمولان غایب در مشاغل دولتی و غیر دولتی / اعلام شرایط کسر خدمت برای واجدین شرایط در بحث واگذاری زمین های مسکونی مسئولین خلاف وعده های خود عمل می کنند / قانون من درآوردی برای اخذ پول مردم محروم را قبول نداریم دستگیری متخلفین صید غیرمجاز ماهی به وسیله الکترو شوکر در شهرستان لالی + تصاویر کشت 17 هکتار محصولات تابستانه در مزارع کشاورزی مناطق پلی و چم برکه شهرستان لالی نجات کودک عقرب گزیده در مناطق صعب العبور لالی معرفی سرپرست جدید شهرداری/رای شورا به سرپرست و بلاتکلیفی در انتخاب شهردار صدور مجوز های تخصیص آب از منابع مختلف آبی در شهرستان های مسجدسلیمان ، لالی ، اندیکا موگویی چشم‌به‌راه گازرسانی/نگرانی از قطع درختان! عشایر لالی علیه کرونا واکسینه شدند / پیمودن مسافت های طولانی برای واکسیناسیون سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان لالی معرفی شد/اعتماد دوباره به یک جوان بومی افتتاح چندین پروژه ی مخابراتی در لالی/طرح هایی برای تقویت پوشش شبکه شهر و روستا هفته دولت در لالی/اعلام بیش از 20 برنامه در حوزه های مختلف از سوی فرمانداری بهبود ارتباطات مخابراتی با تقویت شبکه فیبر نوری در منطقه آرپناه شهرستان لالی رونمایی از دو اثر هنری نقاشی در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لالی مسائل اصلی کشور ناشی از تحریم نیست / سیاست های غلط وزارت نیرو در 40 سال گذشته موجب تنش آبی در خوزستان شده است عرض ارادت به سالار شهیدان/عزاداری مردم نقاط مختلف شهرستان لالی به روایت تصاویر

9
یکی از جاده‌های با تردد بالا

بهسازی جاده ایذه به لردگان سرپیچ اعتبارات گرفتار شده است

  • کد خبر : 1153
  • 23 اردیبهشت 1400 - 17:41
بهسازی جاده ایذه به لردگان سرپیچ اعتبارات گرفتار شده است
جاده‌هایی هستند که بعد از گذشت چندین سال همچنان وضعیت نامناسبی دارند، این جاده‌ها قاتلی همیشگی در کمین مردم بودند، این خطر زمانی بیشتر می‌شود که مسافری برای نخستین بار از چنین جاده‌هایی عبور کند و پیچ و خم آن را نشناسد.

جاده لردگان-ایذه یکی از جاده‌های با تردد بالا در استان چهارمحال و بختیاری است که سال‌ها به دلایل متعدد تغییری نکرده و گاه و بیگاه برای خانواده‌هایی خبر مرگ عزیزشان فرستاده می‌شود، تلخ است و از باور دور اما غیر قابل انکار…

در این مواقع شاید تنها یک خودور و یک راننده مقصر شناخته شود اما حقیقت این است که چندین عامل در مرگ این افراد نقش دارند و هرگز آنان که باید کاری کنند، متحول نمی‌شوند.

این جاده یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های استان است که نیازمند اقدام جدی مسئولان است اما هر ساله افرادی را به کام مرگ می‌کشاند، افرادی که با جمله ” به سلامت” ، ” خدانگهدارت” از سوی خانواده بدرقه شدند تا دیداری دوباره در کنارهم داشته باشند.فرزندی که خواب بوده هنگامی که پدرش از خانه برای کسب روزی حلال خارج شده، آخر پدرش راننده یک تریلر است و اکنون فرزند با شوق دیدار او تمامی تکالیف مدرسه‌اش را انجام داده است.

آمار تصادف و کشته‌شدن در این جاده بالا است، برای همین چند سال است مردم شهرستان لردگان از مسئولان استانی و کشوری خواستار رسیدگی به این جاده هستند.

 رحیمی، شهروند لردگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  شهرکرد ، بیان داشت: ترافیک جاده لردگان-ایذه به ویژه عبور تریلی بسیار بالا است و تصادف زیاد رخ می‌دهد. این جاده پیچ های زیادی دارد و در حوزه لردگان برای اجرا نیازمند اعتبار بالایی است که با این وضع موجود  احتمالا ۵۰ سال دیگر جاده احداث شود.

رحیمی تاکید کرد: سالانه تصادفات بسیاری اتفاق می‌افتد به نحوی که در بهمن‌ماه سال گذشته شش نفر کشته شدند یا گاهی خودروها دچار حریق شدند لذا خسارات مالی و جانی دارد.این جاده ایمن نیست و با نخستین بارندگی خطرآفرین است و هنگام شب بسیار خطرناک است.

خلیل طهماسبی تصریح کرد: اقدامات راهداری مانند نصب گاردریل و لکه‌گیری مانند مُسَکن عمل می‌کند، باید جاده چهار خطه شود اما شرکت زیرساخت نسبت به موضوع بی تفاوت است.

این شهروند لردگانی عنوان کرد: آمار ترافیک این جاده با وجود اینکه در بحران کرونا به سر می‌بریم، بالا بود. خطر این جاده برای مردم خصوصا برای افرادی که نسبت به جاده بی‌اطلاع هستند و از آن عبور می‌کنند، زیاد است.

عبدالرضا امیری، سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان لردگان، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  شهرکرد با اشاره به جاده لردگان-ایذه،  اظهار داشت: از دیرباز توسط راه و شهرسازی پیگیری‌های بسیاری برای این جاده شده اما متاسفانه بیشتر موضوع عدم تامین اعتبار است.

وی افزود: همچنین عدم وجود سرمایه‌گذار جهت چهار خطه کردن جاده، مشکل اساسی طرح است. پیگیری‌ها از طریق اداره کل مسکن و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه راه ها تحت عنوان آزاد راه لردگان در حال انجام است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان لردگان تاکید کرد: با توجه به کوهستانی بودن قسمتی از منطقه، اعتبارات کلانی نیاز است زیرا باید تونل، پل و… احداث شود.

امیری در ادامه گفت: ۵۰ کیلومتر از این جاده در محدوده استان و مابقی در استان خوزستان است که آن استان هم تاکنون هیچ فعالیتی نداشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قسمت عمده مسیر کوهستانی جاده در محدوده استان چهارمحال و بختیاری است و هنوز موضوع تملک اراضی هم حل نشده است.حجم بالای تردد جاده بسیار زیاد است زیرا کریدور شمال به جنوب کشور بوده لذا نیاز است چهار خطه شدن به جد پیگیری شود.

لینک کوتاه : https://lalinews.ir/?p=1153

برچسب ها