• برابر با : Saturday - 23 October - 2021

آخرین خبرها

حقوق معوقه کارگران شهرداری باعث تاسف است / شهرداری لالی باید به دنبال ایجاد منابع درآمدی باشد خداحافظی با یک مسئول مردمی/رئیس پلیس راهور لالی به کار خود در این شهر پایان داد داستان پیچیده شهرداری لالی / ابقای‌ سرپرست قبلی و کناره گیری سرپرست جدید فقدان گفتمان در خوزستان بیداد می کند رضا رضایی فرد به عنوان رئیس جدید اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان معرفی شد سرپرست جدید شهرداری لالی معرفی شد/حضور دوباره پژمان حاجت پور در سرپرستی شهردار لالی بالاخره انتخاب شد/فرضعلی علیجانی با 4 رای موافق به فرمانداری معرفی شد فقر ریشه کن نمی شود مگر این که مراکز فساد اقتصادی جمع شود/نمی توان هم مسئول بود و هم عضو چند کارخانه و شرکت محرومیت لالی، جایگاه فرماندار کجاست؟ پای خشکسالی به قشلاق عشایر هم رسید شهرستان اندیکا در زلزله اخیر مظلوم واقع شد/سرما در راه است و مردم سرپناه می‌خواهند تهیه و تحویل 5 سری جهیزیه توسط قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام شهرستان لالی بازنگری و اجرای طرح هادی در ۴۹ روستای لالی / ۱۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در دست ساخت است هنرمند مسجدسلیمانی (عزت الله مهرآوران) درگذشت با افتخار از پشت کوه آمده ام تیشه بر پیکر هویتِ بانوی زاگرس عملکرد ضعیف مدیران ناکارآمد پای نماینده مجلس نوشته نشود / شاخص های توسعه چهار شهرستان در رتبه های پایین استان قرار دارد واکسیناسیون ۳۸۰۰ راس دام سبک توسط اکیپ دامپزشکی در مناطق صعب العبور لالی دغدغه هایی خطاب به استاندار خوزستان بیش از 20 مصدوم در پی زمین لرزه شدید در مرز چهار محال و بختیاری وخوزستان / آماده باش کلیه ستادهای بحران در شهرستان ها + تصاویر

5
جاده ای بین شهری در پیچ غفلت مسئولان

تردد سخت از جاده صعب‌العبور مسجد سلیمان به ایذه در منطقه کوهستانی جریک + تصاویر

  • کد خبر : 1716
  • 21 تیر 1400 - 14:46
تردد سخت از جاده صعب‌العبور مسجد سلیمان به ایذه در منطقه کوهستانی جریک + تصاویر
جاده صعب‌العبور منطقه جریک در شهرستان مسجد سلیمان استان خوزستان بعد از گذشت ۴۲ سال با وضعیت بسیار نامناسبی به حال خود رها شده است و مردم با وسایل نقلیه خود به سختی از این مسیر تردد می‌کنند.

روستای جریک شامل سی روستا بوده که در مسیر جاده ارتباطی مسجدسلیمان به ایذه قرار دارد و کار ساخت جاده بین شهری از مسیر جریک از اوایل انقلاب شکوهمند اسلامی شروع به کار کرده است که همچنان نیمه تمام رها شده است و در روزگاری که جاده ای در اشل این مسیر در تمام دنیا با کمک تجهیزات پیشرفته امروزی کمتر از یک ماه به اتمام می رسد اما این جاده قریب به چهل سال به طول انجامیده و هر مسئول سیاسی آمد تنها یک بهره برداری سیاسی کرد و رفت.

آنچه از ظاهر امر پیداست یک مدیریت متمرکز و یکپارچه مسئولیت به اتمام رساندن این پروژه را متعهد نشده است ، یک بار راه و شهرسازی مدیریت آن را برعهده می‌گیرد بار دیگر شرکت نفت مدعی ساخت آن می شود اما ظاهراً هیچ کدام تعهد تکمیل آن را برعهده نگرفته است.

با اینکه منطقه جریک شامل سی روستا و جمعیتی حدود سه هزار تَن دارد اما به خاطر بی لیاقتی و ناکارآمدی مسئولین بسیاری از روستاها خالی از سکنه شدند و به شهرهایی از جمله مسجدسلیمان، اهواز و دیگر شهرها مهاجرت نمودند.

اگرچه این منطقه پتانسیل بالایی برای طرح های کشاورزی، دامپروری، مرغداری و گردشگری دارد اما به علت بی توجهی مسئولین به مسأله اشتغال و کار آفرینی، این ظرفیت بالقوه برای کمک به اقتصاد کشور همچنان مغفول مانده است.

ساخت جاده های فرعی و بدون هدف علاوه بر اینکه زیستگاه طبیعی جانوران و پناهگاه حیات وحش را نابود می کنند و سطح حاصلخیز خاک را از بین می برند،تعداد زیادی درخت کُنار، کلخنگ و بَنه را نیز از بین می برند لذا باید سمن های حامی محیط زیست به این مسأله ورود کنند و پرونده تخریب محیط زیست این سازمان ها را تحویل نهادهای نظارتی بدهند و جلوی تخریب بیش از پیش محیط زیست در این منطقه را بگیرند.

این مسیر که از سمت ایذه تا روستای جریک آسفالت مناسبی دارد از سمت مسجدسلیمان در حدود چندکیلومتر محدوده کوهستانی نیاز به بهسازی و آسفالت داشته تا تردد وسایل نقلیه به نحو مناسبی در آن صورت گرفته تا زمان پیمایش مسیر این دو شهر به کمترین حد ممکن برسد.

لینک کوتاه : https://lalinews.ir/?p=1716