• امروز : یکشنبه - ۲۲ تیر - ۱۴۰۴

آخرین خبرها

نوجوانان تیم فوتسال پیام لالی با نایب قهرمانی در خوزستان مجوزصعود به مسابقات کشوری را کسب کردند یکی از پیروزی های ما در جنگ شکل گیری وحدت ملی و منطقه ای بود/مسئولین ما باید با خدمت بهتر قدر مردم را بدانند یک بختیاری کاتب قرآن که هرگز به مدرسه نرفت/عارفی دیگر از سرزمین آرپناه + عکس مراسم تاسوعای حسینی و بزرگداشت شهدای اقتدار ایران در یادمان شهدای گمنام شهرستان لالی برگزار شد + عکس ویزیت رایگان بیش از ۲۰۰ بیمار در مناطق عشایری لالی مطالعات تعریض جاده لالی به مسجدسلیمان صورت گرفته است/ طرح برای مناقصه به مرکز فرستاده شده است حضور نماینده مجلس در لالی/رضا جباری از چندین طرح و پروژه در شهرستان لالی بازدید کرد + تصاویر اقتدار ملت ما از فرهنگ عاشورا است/با کسانی که در مراسمات، تیراندازی می کنند باید به شدت برخورد کرد آغاز برگزاری برنامه های عزاداری دهه اول محرم در مساجد شهرستان لالی + تصاویر منظور سقراط از «خودت را بشناس» چه بود؟ جاده ای خطرناک که هیچ کس به فکر آن نیست/ حجم رو به افزایش خودروهای سنگین در اصلی ترین جاده شهرستان لالی + فیلم ازهمه توان نظامی خود در جنگ استفاده نکردیم/باخائنین داخلی به شدت بایدبرخورد کرد پارک جنگلی ناژوان، ریه های تنفسی شهر اصفهان دستگیری جاسوس مجازی رژیم صهیونیستی و ۴ نفر دیگر از حامیان اسرائیل در مسجدسلیمان چه عواملی خیانت به کشور را تشدید می‌کند؟ راهپیمایی مردم لالی در محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه های خشم و نصر + تصاویر از جنگ افروزی آمریکا و خباثت غرب نمی ترسیم / هیچ مشکلی در بازار نیست / دست برتر نظامی با ایران است حمله به ایران،بزرگترین اشتباه راهبردی تل‌آویو/جنگ ایران و اسرائیل؛ چه خواهد شد؟ بازداشت ۴ نفر به اتهام فعالیت تبلیغاتی به نفع رژیم صهیونیستی در شهرستان لالی یک واحد صنفی میوه فروشی در لالی به دلیل گرانفروشی پلمپ و بیش از ۸۰ میلیون تومان جریمه شد آغاز برداشت هندوانه در شهرستان لالی / ۱۵۰۰ تن هندوانه از ۳۰ هکتار زمین کشاورزی در لالی برداشت شد انتصاب سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان لالی/علیرضا آصفی جانشین اباذری شد مدیر جدید آموزش و پرورش لالی معارفه شد/علی هزاریان جانشین ابراهیمی شد رئیس جدید دادگستری شهرستان لالی معارفه شد/عیسی طالبی جانشین رئیسی شد+عکس اعلام آخرین وضعیت مشکلات پیش آمده در بانک ملت شعبه لالی از زبان فرماندار + عکس اعتیاد به مواد مخدر موجب بی توجهی به خانواده می شود / دستگاه های فرهنگی خطرات این بلا را برای مردم تشریح کنند شوالیه ی داستان نویسی ایران/کوتاه درباره ی محمود دولت آبادی برگزاری مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و آیین شاهنامه خوانی در روستای گچ کرسا شهرستان لالی + تصاویر آثار زیبای هنری نقاشی البرز نوبخت آخرین وضعیت عملیات نصب دکل آنتن دهی تلفن همراه در مناطق عشایری گتوند رهاسازی ۱۹۰ هزار قطعه بچه ماهی بومی در دریاچه های اطراف شهرستان لالی + فیلم جمع‌آوری قلیان‌ها در شهرستان لالی به مناسبت هفته ملی دخانیات جولان آلودگی از خاک تا آسمان / ضرورت توقف آتش‌ سوزی‌های کشاورزی در خوزستان برداشت بیش از ۹۰ تن گل‌محمدی در فارسان روایت حفر نخستین چاه نفت در مسجد سلیمان زبان هنر ؛ هنر به مثابه سادگی دو نماینده بختیاری در صدر مجلس / ورود جباری و پاپی زاده به ترکیب هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بخشدار حتی از توابع شهرستان لالی تغییر کرد/علی رضایی جانشین منصور هزاریان شد آغازگر نفت، فراموش‌شده توسعه اجرای طرح آرامش در شهر/کشف ۵۸۰ گرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۱۲ نفر در لالی ارائه بیش از سه هزار خدمت رایگان توسط (گروه جهادی پزشکی تیپ جهادی مستضعفین) وابسته به بنیاد علوی در لالی طبیعت بهاری و زیبای شهرستان اردل جنگ اپل و گوگل به صنعت خودرو کشیده شد دایناسورها و اسرار انقراض آنها تیراندازی در مراسمات اشتباه است/خواننده های مراسمات رعایت مردم را بکنند تشکیل پرونده قضایی برای اختلاس از بانک ملت شعبه شهرستان لالی / صدور دستور جلب و ممنوع‌الخروج شدن متهم لالی یک منطقه استثنایی برای سرمایه‌گذاری در صنعت شیلات است / شهرستان لالی ظرفیت تبدیل شدن به قطب شیلاتی کشور را دارد برخوردقضایی با متخلفان آتش زدن کاه و کلش درسطح استان خوزستان + فیلم شاهنامه فردوسی در کشاکش ناسیونالیسم مدرن ایرانی عشق به شکار (صیادی) و واقعه دلخراش دو میرصیاد زبردست بختیاری

حاکمیت مافیا بیان بصری در نقاشی افیون فریدالله ادیب آیین

  • 01 بهمن 1402 - 7:44
حاکمیت مافیا بیان بصری در نقاشی افیون فریدالله ادیب آیین
این نقاشی‌ها علاوه بر نمایش تأثیرات اجتماعی و فرهنگی، به واقعیت‌های پیچیده و چالش‌های زندگی در این منطقه اشاره دارند.

با اینکه ادیب آیین توجه بسیاری به مفهوم مقام افیون و خشخاش در آثار هنری خود داشته است، مهم است به خاطر داشته باشیم که ادیب آیین به عنوان یک نقاش و هنرمند افغان، از هنر برای بیان نظرات و انتقادات خود نسبت به موضوعاتی مانند تجارت مواد مخدر و تأثیرات آن بر جوامع استفاده کرده است نقاشی “مقام افیون” توسط ادیب آیین به عنوان یک آثار هنری خلق شده است که قصد دارد به طرزی نو و با استفاده از نمادها و عناصر خاصی، به نقد و انتقاد از تجارت مواد مخدر و اثرات منفی آن بر جوامع اشاره کند.

 با تصویر گاوی که چهره انسانی دارد و استفاده از خشخاش به عنوان نماد، ادیب آیین تلاش کرده است تا ارتباط بین مافیای مواد مخدر و فشارات اجتماعی و اقتصادی را نشان دهد این نقاشی‌ها، نشان دهنده تأثیرات و نتیجه‌های جنگ‌های داخلی طولانی در افغانستان هستند و تلاش دارند تا پیچیدگی‌های این موضوعات را به تصویر بکشند. با کار با آشوب و درهم‌تنیدگی خطوط و رنگ‌ها، ادیب آیین به نحوی صدای اعتراض خود را نسبت به وضعیت کنونی که ناشی از این پدیده‌هاست، به تصویر کشیده است مقام افیون به عنوان نمادی از دهه‌ها جنگ در افغانستان به‌عنوان یک موضوع سیاسی نمایانگر تأثیرات این دوران در کشور است. این نقاشی‌ها، تأثیرات اجتماعی و فرهنگی را نشان می‌دهند و پرده‌ای از زندگی پیچیده در این منطقه را برمی‌افشانند نقاشی “خشخاش” یکی از آثار معروف و الهام‌بخش ادیب آیین است که به صورت انتزاعی خلق شده و دیدگاه شخصی هنرمند را نسبت به مفهوم “خشخاش” و وقایع مرتبط با آن به تصویر می‌کشد. این اثر، علاوه بر جوانب هنری و زیبایی‌شناختی، پیام‌های اجتماعی و سیاسی نیز را منعکس می‌کند. ادیب آیین از عنصر “خشخاش” که نماد مواد مخدر و واقعیت‌های اجتماعی استفاده می‌کند، به عنوان یک المان اصلی در آثار خود بهره برده است. این نقاشی‌ها به مخاطبان پیام‌هایی درباره مسائل مرتبط با مواد مخدر و تأثیرات منفی آنها بر جوامع انتقال می‌دهند نقاشی “خشخاش”، با الهام از وقایع و مفاهیم واقعی، سعی در به تصویر کشیدن دیدگاه شخصی هنرمند درباره مواد مخدر و نقش آن در جوامع دارد. این آثار به نوعی دعوت به تأمل در معانی اجتماعی و سیاسی این مفهوم می‌کنند و تأکید بر ابعاد مختلف معنایی و نمایشی در هنر دارند ادیب آیین از نمادها و عناصر هنری، مانند خشخاش، برای انتقال پیام‌های خود و ایجاد تأمل در بینندگان استفاده می‌کند. این آثار با استفاده از زبان هنری خود، تأثیرات وحشتناک مواد مخدر و انتقاد از آثار منفی آنها را به تصویر می‌کشند و بینندگان را به تفکر و تأمل در موضوع مواد مخدر و ابعاد مختلف آن دعوت می‌کنند این متن بیان می‌کند که “مقام افیون” اثری است که ادیب آیین با استفاده از زبان هنری خود، تأثیرات وحشتناک مواد مخدر و نفوذ مافیا را به تصویر کشیده و پیام‌های عمیقی را منتقل کرده است

 این آثار به وضوح نشان می‌دهند که ادیب آیین از رئالیسم آغاز کرده و سپس به سمت گنجاندن نقوش انتزاعی و نمادین در آثار خود پیش رفته است او از رویه‌های هنری سنتی منحرف شده و با استفاده از تکنیک‌های جدید و نوآورانه، اثرات مواد مخدر و تأثیرات منفی آنها را بازتاب داده است. با خلق اثر “افیون”، ادیب آیین یک تعامل مسحورکننده بین فرم و پوچی ایجاد کرده است استفاده از فرم‌های پویا و ناهموار در نقاشی‌های قطره‌ای او، نشان از سبک انتزاعی و پرانرژی در آثارش دارد که او را در مسیر هنری خود به مرحله‌ای اساسی و نمادین رسانده است در کل، این متن با توجه به آثار و رویکرد هنری ادیب آیین، به نکاتی از ارتباط مستقیم او با عمق و احساسات از طریق اصول سادگی اشاره کرده و از قدرت کنترل و کاهش برای انتقال پیام‌های چندبُعدی و عمیق ابراز قدردانی کرده است در متنی که ارائه دادید، ادیب آیین به وسیله‌ی آثار نقاشی‌ای همچون “مقام افیون”، دستخوش بازتابی از تأثیرات نامطلوب جنگ و مواد مخدر در افغانستان شده است.

این نقاشی‌ها علاوه بر نمایش تأثیرات اجتماعی و فرهنگی، به واقعیت‌های پیچیده و چالش‌های زندگی در این منطقه اشاره دارند. اثرات فروپاشی و نابودی انسان‌ها تحت تأثیر مافیا و مواد مخدر نیز نمایان می‌شوند این آثار می‌توانند تفسیرهای متنوعی را به دنبال داشته باشند و با توجه به عناصر موجود در آن‌ها، ممکن است مخاطبان تفسیرهای مختلفی از آثار انتزاعی ادیب آیین ارائه کنند. ادیب آیین از مفهومی خودش استفاده کرده و با ایجاد شکاف بین رویدادهای تاریخی و بازنمایی آنها، به بررسی و ارائه تفسیرهای مختلف این رویدادها می‌پردازد. آثار هنری او، با استفاده از نمادها و نشانه‌ها، از الگوهای سنتی هنری منحرف شده و به سمت گرایش به تمثیل مفهومی پیش رفته‌اند. این آثار یک تعامل بین فرم و ایده‌ها را ایجاد می‌کنند و باعث تأمل و تفکر در مخاطبان درباره‌ی موضوعاتی همچون هویتی بودن و فشارات موجود در جامعه می‌شوند مقام افیون” به عنوان یک آثار از هنر ادیب آیین، نمادی از حضور مافیا مواد مخدر در افغانستان و ممکن است به عنوان نمادی از دشواری‌های هویتی و فشارهای فردی و جامعه‌ای نیز تفسیر شود. این نقاشی‌ها با نمایش این نمادها، نشاندهنده فروپاشی و ضعف قدرت و سلطنت در جامعه می‌باشند.

مافیای قاچاق مواد مخدر در افغانستان به عنوان یکی از مسائل جدی جهانی مطرح است. افغانستان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تریاک (افیون) در جهان شناخته می‌شود و این کشور توسط مافیای قاچاق مواد مخدر مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

مافیای قاچاق مواد مخدر در افغانستان به صورت گسترده‌ای در فرآیندهای مرتبط با تولید، فرآوری و انتقال مواد مخدر فعالیت می‌کند. این مافیا شامل شبکه‌های خانوادگی، گروه‌های جنایی، و افرادی با توانایی‌های مالی و سیاسی بالاست که فعالیت‌های خود را از کشت خشخاش و تولید تریاک تا فرآوری آن به مواد مخدر قانونی و غیرقانونی و صادرات آن به بازارهای جهانی گسترش می‌دهند.

این مافیاها با استفاده از قدرت و تأثیر خود در مناطق مختلف افغانستان، به ویژه در مناطقی که کشت خشخاش رواج دارد، تأثیر بسزایی در اقتصاد، اجتماع و حتی در سیاست این کشور دارند. آن‌ها از این وضعیت برای کسب سودهای بالایی از فعالیت‌های قاچاق مواد مخدر بهره می‌برند.

تلاش‌های مبارزه با مافیای مواد مخدر در افغانستان دشوار بوده است، زیرا عوامل مختلفی از جمله وضعیت اقتصادی ناپایدار، ناکارآمدی دولت، تأثیرات جنگ، و توانمندی‌های محدود برای نظارت و کنترل مناطق دارای کشت خشخاش این فرآیند را تشدید کرده است.

به طور کلی، مبارزه با مافیای قاچاق مواد مخدر در افغانستان نیازمند تلاش‌های گسترده و هماهنگ از سوی افغانستان و جوامع بین‌المللی است. این تلاش‌ها شامل توسعه بخش‌های کشاورزی دیگر، ایجاد فرصت‌های اشتغال، توانمندسازی نهادهای قانونی برای کنترل تولید و قاچاق مواد مخدر، و همچنین حمایت از فرآیندهای سیاسی و اجتماعی در افغانستان است تا این موضوع مهم بهبود یابد.

لینک کوتاه : https://lalinews.ir/?p=16710
  • نویسنده : محمد احمد زاده

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰