• امروز : شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۴

آخرین خبرها

برگزاری جشنواره تولد درختی ویژه شهروندان فروردین ماهی ها در شهرستان لالی همه مسئولین در شهرستان لالی موظفند بستر سرمایه‌گذاری را در شهرستان فراهم کنند ​ آیین بزرگداشت روز استاد سخن سعدی شیرازی در شهرستان لالی برگزار شد برای حمل و نقل ایمن باید راه های خوبی داشته باشیم / در بحث جاده هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم عنوانی ملی برای یک جوان خوزستانی/رضاخصالی معاون رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور شد بازدید مسئول موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور و جمعی ازمسئولین علوم تحقیقات استان خوزستان از مزارع لالی + تصاویر برگزاری انتخابات چهارمین سال هیئت رئیسه شورای شهر/محمد حسینوند رئیس شورای شهر لالی شد + عکس بالگرد اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ناجی جان یک کوهنورد در لالی شد مخالفان مذاکره یا جاهل ومتعصبند یا کاسب تحریم/باید از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی استفاده کنیم  فرصت های سرمایه‌گذاری در لالی را بررسی و سرمایه‌گذاری در زیرساختهای گردشگری را پیگیری می کنیم تحویل یک بهله جغد طلایی به اداره محیط زیست لالی از سوی دوستداران حیات وحش کسب رتبه اول رشته مداحی در بیستمین جشنواره نخبگان قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان خوزستان امروز همه وظیفه داریم در مصرف برق صرفه جویی کنیم /نیروی نظامی که در خدمت مردم است بزرگترین نعمت است زیرساخت روستاهای کم جمعیت شهرستان لالی با حمایت بنیاد مسکن تکمیل خواهند شد سرپرست فرمانداری شهرستان لالی بامعاون وزیر آموزش و پرورش دیدار کرد/وعده رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور برای حضور در لالی با توجه به جمعیت بالای عشایری در لالی اعتبارات لازم جهت تکمیل زیر ساخت‌ ها تخصیص خواهد یافت جان باختن جوان ۲۲ ساله بر اثر سقوط وانت پیکان به بند آبخیزداری منطقه تراز در لالی مراسم روز هنر انقلاب اسلامی در شهرستان لالی برگزار شد خدمات درمانی موجود پاسخ‌گوی نیازهای مردم در شهرستان لالی نیست/ به کجا رسیدیم که منطقه ای از پزشک اشباع و منطقه ای دیگر پزشک ندارد شورای شهر لالی دوباره دستخوش تغییر شد / تعلیق دومین عضو شورای شهر لالی + عکس بیش از ۳۰ هزار بیمار در ایام نوروز به بیمارستان امید شهرستان لالی مراجعه کردند رتبه چهارم لالی در آمار بازدیدهای نوروزی / بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جاذبه های شهرستان لالی بازدید کردند جاده مرگ در سکوت مسؤولان همچنان قربانی می‌گیرد نفت مسجدسلیمان در آستانه سقوط تاریخی پاکسازی منطقه گردشگری چم شور شهرستان لالی توسط دوستداران محیط زیست + عکس آمریکا در موقعیتی نیست که ایران را تهدید کند/مردم از قالب بد برنامه های فرهنگی خسته اند تیم مهدی آباد قهرمان ششمین دوره مینی فوتبال جام نوروزی روستاهای شهرستان لالی شد برگزاری باشکوه نماز عید فطر با حضور پرشور مردم در شهرستان لالی + تصاویر حضور نوروزی نماینده در شهرستان لالی/از جلسه با دهیاران تا بازدید از روستاها + عکس راهپیمایی روز قدس با حضور مردم روزه دار شهرستان لالی برگزار شد + عکس آمریکا به زودی از خاورمیانه اخراج خواهد شد / اگر خطایی از دشمن سر بزند تمام منافع آنها در منطقه را آتش خواهیم زد رودخانه تراز باز هم قربانی گرفت/ جان باختن جوان ۲۰ ساله در شهرستان لالی ثبت بیشترین بارندگی خوزستان در شهرستان لالی؛ ۱۱۳.۶ میلی‌متر بارش باران دولت باید برای بهبود معیشت مردم تلاش بیشتری کند / مردم در مسافرت ها اصول رانندگی را رعایت کنند نوروز در شاهنامه؛معجزه پیامبری که کافر شد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لالی منصوب شد/محمد دالوند جای خود را به سجاد خدادادی داد ستاد اسکان مسافران نوروزی در لالی افتتاح شد / ۱۶۰ کلاس درس آماده اسکان مسافران نوروزی در لالی + عکس جاده ای که پس از سالها انتظار اصلاح شد/تعریض و بهسازی جاده رگ تراز در بخش حتی ایستگاه پایش هوا به لالی رسید تعطیلات نوروز امسال درلالی کجابرویم/طبیعت سرسبز و آبشارهای خروشان تا اماکن زیارتی و تاریخی+عکس عملیات بازسازی و ترمیم کابل فیبر نوری مسیر شهر لالی به شاه‌آباد و اندیکا اجرا شد اثرات منفی چهارشنبه سوری بر محیط زیست ۱۲۰ مخزن پلی اتیلن آب در دو مرحله میان عشایر شهرستان لالی توزیع شد کشف و امحای بیش از ۴۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در لالی پیگیری مشکلات جاده وآب شرب درمنطقه کول پاپا بخش حتی لالی/جاده به زودی آسفالت می شود/آبرسانی به صورت روزانه با تانکر انجام می شود آمارهای نگران کننده سوانح در جاده های خوزستان در آستانه تعطیلات نوروز   گرینلند؛ جزیره قطبی مورد علاقه ترامپ اصل مذاکره باید شرافتمندانه باشد / خدمات ادارات در نوروز بیشتر و خاموشی های برق و قطعی های آب مدیریت شود امامزاده سلطان ابراهیم در دامنه کوه های زاگرس آغاز مسابقات لیگ فوتسال جوانان خوزستان به میزبانی شهرستان لالی/تساوی نماینده لالی در اولین بازی + تصاویر

حاکمیت مافیا بیان بصری در نقاشی افیون فریدالله ادیب آیین

  • 01 بهمن 1402 - 7:44
حاکمیت مافیا بیان بصری در نقاشی افیون فریدالله ادیب آیین
این نقاشی‌ها علاوه بر نمایش تأثیرات اجتماعی و فرهنگی، به واقعیت‌های پیچیده و چالش‌های زندگی در این منطقه اشاره دارند.

با اینکه ادیب آیین توجه بسیاری به مفهوم مقام افیون و خشخاش در آثار هنری خود داشته است، مهم است به خاطر داشته باشیم که ادیب آیین به عنوان یک نقاش و هنرمند افغان، از هنر برای بیان نظرات و انتقادات خود نسبت به موضوعاتی مانند تجارت مواد مخدر و تأثیرات آن بر جوامع استفاده کرده است نقاشی “مقام افیون” توسط ادیب آیین به عنوان یک آثار هنری خلق شده است که قصد دارد به طرزی نو و با استفاده از نمادها و عناصر خاصی، به نقد و انتقاد از تجارت مواد مخدر و اثرات منفی آن بر جوامع اشاره کند.

 با تصویر گاوی که چهره انسانی دارد و استفاده از خشخاش به عنوان نماد، ادیب آیین تلاش کرده است تا ارتباط بین مافیای مواد مخدر و فشارات اجتماعی و اقتصادی را نشان دهد این نقاشی‌ها، نشان دهنده تأثیرات و نتیجه‌های جنگ‌های داخلی طولانی در افغانستان هستند و تلاش دارند تا پیچیدگی‌های این موضوعات را به تصویر بکشند. با کار با آشوب و درهم‌تنیدگی خطوط و رنگ‌ها، ادیب آیین به نحوی صدای اعتراض خود را نسبت به وضعیت کنونی که ناشی از این پدیده‌هاست، به تصویر کشیده است مقام افیون به عنوان نمادی از دهه‌ها جنگ در افغانستان به‌عنوان یک موضوع سیاسی نمایانگر تأثیرات این دوران در کشور است. این نقاشی‌ها، تأثیرات اجتماعی و فرهنگی را نشان می‌دهند و پرده‌ای از زندگی پیچیده در این منطقه را برمی‌افشانند نقاشی “خشخاش” یکی از آثار معروف و الهام‌بخش ادیب آیین است که به صورت انتزاعی خلق شده و دیدگاه شخصی هنرمند را نسبت به مفهوم “خشخاش” و وقایع مرتبط با آن به تصویر می‌کشد. این اثر، علاوه بر جوانب هنری و زیبایی‌شناختی، پیام‌های اجتماعی و سیاسی نیز را منعکس می‌کند. ادیب آیین از عنصر “خشخاش” که نماد مواد مخدر و واقعیت‌های اجتماعی استفاده می‌کند، به عنوان یک المان اصلی در آثار خود بهره برده است. این نقاشی‌ها به مخاطبان پیام‌هایی درباره مسائل مرتبط با مواد مخدر و تأثیرات منفی آنها بر جوامع انتقال می‌دهند نقاشی “خشخاش”، با الهام از وقایع و مفاهیم واقعی، سعی در به تصویر کشیدن دیدگاه شخصی هنرمند درباره مواد مخدر و نقش آن در جوامع دارد. این آثار به نوعی دعوت به تأمل در معانی اجتماعی و سیاسی این مفهوم می‌کنند و تأکید بر ابعاد مختلف معنایی و نمایشی در هنر دارند ادیب آیین از نمادها و عناصر هنری، مانند خشخاش، برای انتقال پیام‌های خود و ایجاد تأمل در بینندگان استفاده می‌کند. این آثار با استفاده از زبان هنری خود، تأثیرات وحشتناک مواد مخدر و انتقاد از آثار منفی آنها را به تصویر می‌کشند و بینندگان را به تفکر و تأمل در موضوع مواد مخدر و ابعاد مختلف آن دعوت می‌کنند این متن بیان می‌کند که “مقام افیون” اثری است که ادیب آیین با استفاده از زبان هنری خود، تأثیرات وحشتناک مواد مخدر و نفوذ مافیا را به تصویر کشیده و پیام‌های عمیقی را منتقل کرده است

 این آثار به وضوح نشان می‌دهند که ادیب آیین از رئالیسم آغاز کرده و سپس به سمت گنجاندن نقوش انتزاعی و نمادین در آثار خود پیش رفته است او از رویه‌های هنری سنتی منحرف شده و با استفاده از تکنیک‌های جدید و نوآورانه، اثرات مواد مخدر و تأثیرات منفی آنها را بازتاب داده است. با خلق اثر “افیون”، ادیب آیین یک تعامل مسحورکننده بین فرم و پوچی ایجاد کرده است استفاده از فرم‌های پویا و ناهموار در نقاشی‌های قطره‌ای او، نشان از سبک انتزاعی و پرانرژی در آثارش دارد که او را در مسیر هنری خود به مرحله‌ای اساسی و نمادین رسانده است در کل، این متن با توجه به آثار و رویکرد هنری ادیب آیین، به نکاتی از ارتباط مستقیم او با عمق و احساسات از طریق اصول سادگی اشاره کرده و از قدرت کنترل و کاهش برای انتقال پیام‌های چندبُعدی و عمیق ابراز قدردانی کرده است در متنی که ارائه دادید، ادیب آیین به وسیله‌ی آثار نقاشی‌ای همچون “مقام افیون”، دستخوش بازتابی از تأثیرات نامطلوب جنگ و مواد مخدر در افغانستان شده است.

این نقاشی‌ها علاوه بر نمایش تأثیرات اجتماعی و فرهنگی، به واقعیت‌های پیچیده و چالش‌های زندگی در این منطقه اشاره دارند. اثرات فروپاشی و نابودی انسان‌ها تحت تأثیر مافیا و مواد مخدر نیز نمایان می‌شوند این آثار می‌توانند تفسیرهای متنوعی را به دنبال داشته باشند و با توجه به عناصر موجود در آن‌ها، ممکن است مخاطبان تفسیرهای مختلفی از آثار انتزاعی ادیب آیین ارائه کنند. ادیب آیین از مفهومی خودش استفاده کرده و با ایجاد شکاف بین رویدادهای تاریخی و بازنمایی آنها، به بررسی و ارائه تفسیرهای مختلف این رویدادها می‌پردازد. آثار هنری او، با استفاده از نمادها و نشانه‌ها، از الگوهای سنتی هنری منحرف شده و به سمت گرایش به تمثیل مفهومی پیش رفته‌اند. این آثار یک تعامل بین فرم و ایده‌ها را ایجاد می‌کنند و باعث تأمل و تفکر در مخاطبان درباره‌ی موضوعاتی همچون هویتی بودن و فشارات موجود در جامعه می‌شوند مقام افیون” به عنوان یک آثار از هنر ادیب آیین، نمادی از حضور مافیا مواد مخدر در افغانستان و ممکن است به عنوان نمادی از دشواری‌های هویتی و فشارهای فردی و جامعه‌ای نیز تفسیر شود. این نقاشی‌ها با نمایش این نمادها، نشاندهنده فروپاشی و ضعف قدرت و سلطنت در جامعه می‌باشند.

مافیای قاچاق مواد مخدر در افغانستان به عنوان یکی از مسائل جدی جهانی مطرح است. افغانستان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تریاک (افیون) در جهان شناخته می‌شود و این کشور توسط مافیای قاچاق مواد مخدر مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

مافیای قاچاق مواد مخدر در افغانستان به صورت گسترده‌ای در فرآیندهای مرتبط با تولید، فرآوری و انتقال مواد مخدر فعالیت می‌کند. این مافیا شامل شبکه‌های خانوادگی، گروه‌های جنایی، و افرادی با توانایی‌های مالی و سیاسی بالاست که فعالیت‌های خود را از کشت خشخاش و تولید تریاک تا فرآوری آن به مواد مخدر قانونی و غیرقانونی و صادرات آن به بازارهای جهانی گسترش می‌دهند.

این مافیاها با استفاده از قدرت و تأثیر خود در مناطق مختلف افغانستان، به ویژه در مناطقی که کشت خشخاش رواج دارد، تأثیر بسزایی در اقتصاد، اجتماع و حتی در سیاست این کشور دارند. آن‌ها از این وضعیت برای کسب سودهای بالایی از فعالیت‌های قاچاق مواد مخدر بهره می‌برند.

تلاش‌های مبارزه با مافیای مواد مخدر در افغانستان دشوار بوده است، زیرا عوامل مختلفی از جمله وضعیت اقتصادی ناپایدار، ناکارآمدی دولت، تأثیرات جنگ، و توانمندی‌های محدود برای نظارت و کنترل مناطق دارای کشت خشخاش این فرآیند را تشدید کرده است.

به طور کلی، مبارزه با مافیای قاچاق مواد مخدر در افغانستان نیازمند تلاش‌های گسترده و هماهنگ از سوی افغانستان و جوامع بین‌المللی است. این تلاش‌ها شامل توسعه بخش‌های کشاورزی دیگر، ایجاد فرصت‌های اشتغال، توانمندسازی نهادهای قانونی برای کنترل تولید و قاچاق مواد مخدر، و همچنین حمایت از فرآیندهای سیاسی و اجتماعی در افغانستان است تا این موضوع مهم بهبود یابد.

لینک کوتاه : https://lalinews.ir/?p=16710
  • نویسنده : محمد احمد زاده

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰